A Fidesz digitális Magyarországa – Mire akarnak megint eltapsolni 40 milliárdot?

  • narancs.hu
  • 2016. május 20.

Narancsblog

Jé, internet! Akkor költsünk el nagyon sok pénzt.

Az MTI szerint ilyet szólt Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke Győrben, a Modern vállalkozások programja – Vállalkozz digitálisan! című projekt nyitókonferenciáján: „A digitális eszközök használata, alkalmazása a fenntartható gazdaság kulcsa, amellyel a gazdasági növekedés is felgyorsítható.” A távirati iroda azt is hozzátette, hogy Parragh rosszallását fejezte ki a tekintetben, hogy a hazai kis- és középvállalkozások jelentős része nem használ digitális technológiát, és „ez nagy versenyhátrányt jelent számukra, mert ma a tudás és a határok lebontása a digitális világban érhető el a legkönnyebben”.

Na de ki más ki más bontaná le a „tudást és a határokat”, ha nem a kormányunk, amely nemcsak, hogy „2017. január 1-jétől a jelenlegi 27 százalékról 18 százalékra, 2018. január 1-jétől pedig 5 százalékra mérsékli az internethasználat általános forgalmi adóját”, de még fel is turbózná ezt a digitális majálist cca. 40 milliárd forinttal.

Erről már nem Parragh, hanem Kara Ákos, a Nemzetgazdasági Minisztérium fogyasztóvédelemért és infokommunikációért felelős államtitkára (mert ilyen is van!) beszélt, aki azzal jött, hogy „a jelenlegi tanácsadási és ösztönző program mellett összesen 40 milliárd forint digitalizációt elősegítő fejlesztési forrásra pályázhatnak a vállalkozások”.

Arról persze nem írnak, hogy mégis, hogyan képzelik ezt az egészet, ám ha – jobb híján – abból indulunk ki, amit Koleszár Péter, a Modern vállalkozások programja – Vállalkozz digitálisan! szakmai vezetőhelyettese nyilatkozott a Somogyi Kereskedelmi és Iparkamarának, akkor van bőséggel bepótolnivaló. Koleszár szerint ugyanis: „Egy kisvállalat esetében az internetes jelenlét elkerülhetetlen. Egy bútorasztalos, aki a referenciáit nem tudja megmutatni az interneten, az saját magától veszi el az időt, az üzletet nem hozó szükségtelen helyszínfelmérésekkel, árajánlat-készítésekkel. Amennyiben a megrendelő a referenciákat az interneten megtekintve látja, hogy az adott minőség/ár nem az ő elképzeléseihez igazodik, nem fogja terhelni a vállalkozást árajánlatkérésekkel.”

Ezek szerint még mindig az internet a truváj!

Tényleg azt bírja csak mondani 2016-ban egy Modern vállalkozások programja – Vállalkozz digitálisan! nevű projekt vezető beosztásban lévő embere, hogy „Egy kisvállalat esetében az internetes jelenlét elkerülhetetlen”? Srácok, nem maradtatok le véletlenül húsz évvel?

Vagy csak, mint minden másban, a digitalizációban is foggal-körömmel ragaszkodtok a múlthoz. Most majd 40 milliárd közpénzből.

Figyelmébe ajánljuk

Mit jelent számunkra az új uniós médiatörvény?

  • Polyák Gábor
Március 13-án az Európai Parlament is rábólintott, és így uniós jogszabállyá lett az európai mé­dia­szabadságról szóló törvény. A rendelet végleges szövegét hamarosan ki is hirdetik az európai közlönyben. Mit jelent ez az új szabályozás a magyarországi sajtóviszonyokra, és mit az európaiakra nézve?