Személy vagy teher?

Publicisztika

Lapzártánk (kedd, január 22.) délutánján jött a jó hír: Aba Botond érkezik megmenteni a MÁV személyszállító cégét, a Startot. Továbbá az eddig nyereséges, ám nemrégiben eladott teherfuvarozó alegység, a MÁV Cargo főnöke is átigazol vezérigazgatónak a Starthoz. Öröm lesz eztán vonatozni. Nagy örömünkben idézzük is föl, mi történt idén a vasúti személyszállításban.

Lapzártánk (kedd, január 22.) délutánján jött a jó hír: Aba Botond érkezik megmenteni a MÁV személyszállító cégét, a Startot. Továbbá az eddig nyereséges, ám nemrégiben eladott teherfuvarozó alegység, a MÁV Cargo főnöke is átigazol vezérigazgatónak a Starthoz. Öröm lesz eztán vonatozni. Nagy örömünkben idézzük is föl, mi történt idén a vasúti személyszállításban.

Január 2-án: "hófrász". A főváros környéki vasutak egy álló napra megbénultak, mert "a váltók nem bírták" a rettenetes (majd' 5-10 centis) havazást.

Január 3-án az új gazdasági miniszter, Kákosy Csaba a történtek miatt kezdeményezte a MÁV Start igazgatóságának felmentését. Uh, nagyon kemény: ha gikszer van, hullnak a fejek! De nem kellett megijedni, mert ez az öttagú igazgatóság (és a dettó megújítani kívánt háromtagú felügyelőbizottság) úgy igazgatott (felügyelt), hogy időnként öszszejöttek, különben mindegyiküknek megvolt a maga felső vezetői beosztása a cégnél, és vitték a napi ügyeket (a miniszteri kezdeményezés ebbéli pozíciójukat nem célozta).

Január 4-én azonban kiderült, hogy ők nem is tehetnek a forgalom összeomlásáról, hanem a gonosz váltók és a velük lepaktált 2 ügyeletes osztályvezető, valakinek a látókörébe került pár sötétben bujkáló bakter is.

Január 7-ére a sajtó - MÁV-vezetőket kérdőre vonva - kiderítette, hogy mégis csak a váltók a hibásak.

Január 11-én a MÁV vezetése arra a "végső" konklúzióra jutott, hogy mégsem tehet senki semmiről, igazságtalanság lenne kirúgni a váltókat, mert akkor minden vonat egy irányba tudna csak menni.

Január 14-én a MÁV vezérigazgatósága mégis szükségesnek érzett egy nyilatkozatot kiadni, miszerint nem úgy van az, hogy nincsen felelős. Kell annak lenni, és ők meg is találják hamarosan, a vizsgálat folyik, csapataik harcban állnak.

Január 17-ére aztán meglettek a tettesek - a korábban is megnevezett 2 ügyeletes osztályvezető. Ugyan egyikük egyeztetett a kritikus pillanatokban főnökével, de az nem nagyon érdekelt senkit. A bakterokat nyilván a hétvégén keresték lámpással.

De most hétfőre (január 21.) csak Kozák Tamás lett meg mint leendő vezérigazgató, őt ugye a Cargónál találták, bár oszlopos tagja volt annak az igazgatóságnak, amit Kákosy oly lendülettel kívánt már másnap meneszteni (kábé vissza az irodájukig).

Mára (január 22.) már csak annyi maradt, hogy az igazgatóság létszámát 5-ről 7-re emelték, a felügyelőbizottságét pedig 3-ról 5-re (így jutunk ötről a hatra, vagy egyenest a csillagokba). Meg az, aminek a leiratunk elején annyira örültünk, hogy jön Aba!

Tekintve a fentieket, elhisszük: akadhat, aki azt gondolja, hogy ennél még a bukott BKV-vezér is jobban csinálná. Végül is, mi történhet? Bemegy, igazgat egy kicsit. Legfeljebb néha leállnak a váltók. Mozdonyt csak nem akar majd vezetni! De hogy ezt pont a megújulást követelő miniszter gondolja? Furcsa. Az is elgondolkodtató, hogyan lett - milyen ásatag (ellen)erők hatására? - a megtisztítási gyorsból kádertemetői személy?

Figyelmébe ajánljuk