Visszakézből – akciófilm a Titanicon

  • 2012. április 12.

Snoblesse

A francia film legmenőbb arcai akcióznak a francia film legmenőbb akciórendezőjének mozijában.


 

Francia felségjelű thriller vagy akciófilm rendszerint akkor kerül el a hazai mozikba, ha Luc Besson keze van a dologban, és a címben valahol a „szállító” szó is szerepel. Mivel Fred Cavayé előző filmje egyik kitételnek sem tett eleget, még DVD-n sem jutott el mihozzánk, pedig a Pour Elle című thriller igazán korrekt műfaji teljesítmény volt Vincent Lindonnal a feleségét akár a börtönből is kiszabadító átlagpolgár szerepében (bezzeg a hollywoodi remake, A következő három nap nem küszködött megjelenési problémákkal). Cavayé azóta is maradt a kaptafánál, és – bár nyilván csábították Hollywoodba – maradt Franciaországban: Visszakézből című filmjében olyan menő arcok akcióznak, mint Gilles Lellouche (Apró kis hazugságok), Roschdy Zem (Gyors meló) és Gérard Lanvin (Ízlés dolga), a spanyol színeket pedig Almodóvar friss múzsája, Elena Anaya (A bőr, amelyben élek) képviseli – szegényt már a film legelején elrabolják.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.