Csáki Judit nem kellett a POSZT-nak, a kritikusok bojkottot hirdettek

  • narancs.hu
  • 2015. április 8.

Színház

„Hallgass el! Nem fogunk” – ezzel a címmel írtak nyílt levelet színikritikusok a botrányos döntés után. Ezt közöljük.

Színikritikus kollégánkat, Csáki Juditot a Pécsi Országos Színházi Találkozó (POSZT, melynek szakmai tulajdonosai a Magyar Színházi Társaság és a Magyar Teátrumi Társaság) nem fogadta el zsűritagként. Csáki Juditot a POSZT tulajdonosainak felkérésére a Színházi Kritikusok Céhe jelölte a zsűribe.

Ezúton fejezzük ki szolidaritásunkat kollégánkkal, akinek mint független kritikusnak nem adnak lehetőséget a versenyprogram véleményezésére. Szolidaritásunkat a hallgatásra felszólított kollégával hallgatással fejezzük ki: azzal, hogy bojkottáljuk a POSZT-ot, az általunk szerkesztett lapokban, blogokban, azokon a felületeken, ahol rendszeres szerzők vagyunk, nem közlünk színikritikát a POSZT programjáról. Bojkottunkkal a közpénzből fenntartott POSZT tulajdonosainak átláthatatlan és szakmaiatlan döntéseire kívánjuk ráirányítani a figyelmet.

Szívesen vesszük további médiumok csatlakozását kezdeményezésünkhöz.

 

Artner Szilvia, Magyar Narancs, szerkesztő, szerző

Herczog Noémi, Színház, Magyar Narancs, szerző

Jákfalvi Magdolna, Theatron, szerkesztő

Jászay Tamás, Revizor, szerkesztő

Koltai Tamás, Színház, főszerkesztő, Élet és Irodalom, szerző

Králl Csaba, Revizor, Élet és Irodalom, szerző

Puskás Panni, Revizor, szerkesztő

Rádai Andrea szerző

Tompa Andrea, Színház, főszerkesztő-helyettes, Magyar Narancs, szerző

(Közben a Narancs levélben fordult a Magyar Színházi Társasághoz és a Magyar Teátrumi Társasághoz, hogy indokolják a döntést. Amint válaszolnak, közzétesszük.)

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.