Eperjes és a Fidesz telebeszélte a sajtót azzal, hogy Dér Andrást megfenyegették „valakik”. Aztán megszólalt Dér András

  • - urfi -
  • 2017. március 15.

Színház

Eperjes lázálma szerint a magyar színházi életben a rettegés az úr. Dér András nyilatkozata talán visszarántja a vitát a normalitásba. Videóösszefoglaló.

Az elmúlt hetek történéseiről és az elmúlt napok nyilatkozatairól itt olvashatnak összegzést, most csak egy kérdésre koncentrálunk: a fenyegetésre. Ez a szombathelyi igazgatóválasztás központi elemévé vált: a fideszes többség ugyanis nagyrészt ezzel indokolta, hogy miért nem választják újra Jordán Tamást igazgatónak. Mármint azzal, hogy a Jordán ellen elinduló Dér Andrást és munkatársait „valakik” megfenyegették.

Az már a közgyűlésen is kiderült, hogy ezt az információt a bírálóbizottságban ülő Eperjes Károlytól hallották a kormánypárti politikusok. Aztán Eperjes az ATV műsorában, Jordán Tamással vitatkozva is előadta riasztó vízióját arról, hogy ezek a bizonyos valakik rettegésben tartják Dér Andrást és környezetét. Szintén az ATV-n szólalt meg hosszú hallgatás után Dér András, aki ugyan beszámolt a szakmából érkező nyomásról, „terelgetésről”, telefonokról, de egyértelműen cáfolta Eperjes apokaliptikus képeit.

Az alábbi videón a következők láthatók:

1. A kormánypárti alpolgármester Eperjesre hivatkozva azt sugalmazza, hogy Dér Andrást megfenyegették, és erről Jordán „tudhatott”.

2. Dér András elmondja, hogy őt nem fenyegették meg.

3. Eperjes elmondja, hogy megfenyegették a Dér András pályázatában szereplő alkotókat. A fenyegetőket nevesíteni is tudná (bár egyikőjük nevét nem tudja).

4. Eperjes elmondja, hogy Dér András azért lépett vissza és/vagy azért nem mer a nyilvánosság elé állni, mert félti a gyerekeit.

5. A nyilvánosság elé álló Dér András elmondja, hogy nem félti a gyerekeit, tehát nem is ezért lépett vissza.

6. Epilógus.

(A retorika nagymesterének tűnő alpolgármester szövegét kicsit felgyorsítottuk, hogy senki ne aludjon el rajta.)

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."