Mégis még négy évig lesz Jordán a szombathelyi színház igazgatója
jordan_S_2348w.jpg

Mégis még négy évig lesz Jordán a szombathelyi színház igazgatója

  • Narancs.hu/MTI
  • 2017. június 7.

Színház

Egyhangúlag támogatta és elfogadásra javasolta Jordán Tamás igazgatói pályázatát a Weöres Sándor Színház vezetői posztjára a színházszakmai bizottság.

Eleinte egyáltalán nem akarták megválasztani, aztán a tiltakozások és tüntetés után egy évre mégis kinevezték Jordánt a színház élére. A 2021-ig szóló pályázatról ma született döntés.

Sütő Dániel a pályázatot kiíró szombathelyi önkormányzat kommunikációs vezetője az MTI-t tájékoztatta az eredményről: a héttagú bizottság hét igen szavazattal támogatta a Jordán Tamás pályázatában foglaltakat. Hozzáfűzte: a szombathelyi közgyűlés 2017. március 27-én fogadta el a pályázati felhívást a Weöres Sándor Színház Nonprofit Kft. ügyvezetői igazgatói álláshelyére, és egyedül Jordán Tamás nyújtott be pályázatot.
A pályázatról a színházszakmai bizottság véleményét is figyelembe véve, várhatóan a közgyűlés június 15-i ülésén döntenek.
Az önkormányzati testület a korábbi igazgatói pályázat eredménytelensége után Jordán Tamás vezetői megbízását 2018. szeptember 30-ig meghosszabbította, az új kinevezés a kiírás szerint 2018. október 1-jétől 2021. január 31-ig szól.

Jordán Tamással az igazgatóválasztásról készült interjúnkat itt olvashatják:

„Senki sem kerülheti ki a politikát" - Jordán Tamás a szombathelyi igazgatóválasztásról

Visszavonta pályázatát a Vidnyánszky Attila által támogatott másik jelölt. Interjúnk még a tegnapi hír előtt készült, de a tanulságai egyáltalán nem évültek el. Az eredeti tervek szerint március 2-án döntött volna az önkormányzat arról, ki vezesse a következő években a szombathelyi Weöres Sándor Színházat.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.