Így mulat a főváros

  • narancs.hu
  • 2015. augusztus 11.

Villámnarancs

Ha igaz a hír, hogy olyan lesz a felújított hármas metró, mint amilyen Nyizsnyij Novgorodban fut, akkor méltán lehetünk büszkék: utolértük a németeket. Igaz, ők több mint 25 éve vágtak bele hasonló hülyeségbe.

A 444.hu hétvégén hozta le a fotót a Nyizsnyij Novgorod-i metróról, az állítva, hogy „az M3-as metró felújított szerelvényei pontosan úgy fognak kinézni a felújítás után”, mint azok. Nos, a kép láttán elsőre az ugrott be, hogy ha ezek a kocsik – legalábbis pofára – korszerűek, akkor nem 2015-öt, hanem 1989-et írunk.

Amikor ugye – a német egyesítés előszeleként, bár szigorúan NDK-színekben – megjelent a négyütemű Trabant és Wartburg. Gyártották is őket vagy két évig.

Ilyen volt

Ilyen volt…

 

...és ilyen lett

…és ilyen lett

 

Nos, elnézve a felújított ruszki metrót, külsőre-belsőre kábé ugyanolyan kaliberű újításokkal számolhatunk, mint anno a keletnémetek, bár azt kapásból nem tudnánk megmondani, mi lenne a négyütemű Volkswagen-motor megfelelője…

Ami közös: az 1989-es Trabantban nem volt, a leendő metróban nem lesz légkondicionáló.

S azért ne feledkezzünk meg még egy lényeges különbségről: azok a Trabantok, Wartburgok vadiújak voltak, ezeket a metrókat viszont közel negyvenéves cuccokból kell újjávarázsolni.

Ilyenből...

Ilyenből…

 

...ilyenre

…ilyenre

 


De hát mifelénk így mulat a főváros. Azt meg mindenki maga döntse el, hogy 66 milliárd forintért olcsó vagy drága mulatság-e eljátszani, hogy a történelem ismétli önmagát.

Figyelmébe ajánljuk

Mit jelent számunkra az új uniós médiatörvény?

  • Polyák Gábor
Március 13-án az Európai Parlament is rábólintott, és így uniós jogszabállyá lett az európai mé­dia­szabadságról szóló törvény. A rendelet végleges szövegét hamarosan ki is hirdetik az európai közlönyben. Mit jelent ez az új szabályozás a magyarországi sajtóviszonyokra, és mit az európaiakra nézve?