CEU-ellenes tüntetést szerveznek a Szabadság téren szombaton kötekedő kopaszok

  • narancs.hu
  • 2017. április 18.

Villámnarancs

A főszervező a Ferencváros egyik szurkolói csoportjának tagja.

Ahogy arról a Szabadság téri tüntetés estéjén beszámoltunk, a helyszínen megjelent néhány szélsőjobbos kopasz, akik először az éppen interjút adó Gulyás Mártonba, majd a körülötte állókba kötöttek bele. Néhány percnyi szóváltás után végül rendőrök kísérték el a nagyjából 6-8 főből álló csoportot.

A zsidózó és sorosozó kopaszok később egy ideig követték a tüntetőket, a Nyugati térnél is összeszólalkoztak egy kisebb csoporttal, végül különösebb atrocitás nélkül felszívódtak, azonban a tüntetés másnapján elkezdtek mozgolódni, és megegyeztek, hogy szerveznek szombatra egy CEU-ellenes demonstrációt. Az esemény Facebook-oldalán közölt felhívásukat mintha 888.hu-s bejegyzésekből vágták volna össze: „Elég volt ebből az előre hozott Pride-ból, ebből a liberális Woodstockból! Élhető és békés fővárost akarunk! Nem akarunk sem arab tavaszt itthon, sem a kijevi Majdan térre nincs szüksége kis hazánknak!” A magukat „Magyar hazafiakként” megnevező csoport szerint nem szeretnék, „hogy ezek a ladyboyok, a gender szak két lábon járó bizonyítékai formálják a magyar közéletet és ez az EU-zászlós sereg irányítsa a magyar belpolitikát, pláne nem a 2018-as választásokig”, majd közlik: „Foglaljuk vissza az utcákat, hogy Magyarország és Budapest ismét a magyaroké legyen!”

Az esemény létrehozója a ferencvárosi szurkolói körökben is ismert Poszpischek Tamás, aki a szombati Szabadság téri balhé főkolomposa volt, és ő az, aki a Kettős Mérce által készített rövid videón a jobboldalt szereplő szemüveges kopasz mellett látható.

Kettős Mérce

Parttalan vitába keveredtek néhányan pár ellentüntetővel, akik szerint a CEU-n csak 66 diák tanul, és akik nagyon szerették volna tudni (de a választ azért nem várták meg a kérdésre), hogy „Te mit...”

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.