Orbán Viktor szerint az a baj, hogy nem hisszük el, milyen marha jól mennek nálunk a dolgok

  • narancs.hu
  • 2016. november 21.

Villámnarancs

„Az ország gazdasági alapjai rendben vannak, a pénzügyi rendszer stabil.”

Ezt mondta ma reggel Orbán Viktor a rádióban, s úgy tűnik, ezzel kapcsolatosan a legnagyobb problémának azt tekinti, hogy – idézzük – „a magyar egy olyan fajta, mely elvesztette a XX. századot. Mi kudarcra és pesszimizmusra vagyunk iskolázva. Ebből nem olyan könnyű előjönni, és azt mondani, holnaptól elhiszem, hogy jobb lesz”. Orbán szerint, ha ma sikerről beszél egy politikus,

„azt sikerpropagandának tekintik az emberek, és nem egy tudósításnak a valóságról”.

Ugye világos? Ez ugyanis azt jelenti, hogy bennünk, „az iskolázottságunkban” van a hiba, a kishitűségünkben, miközben Magyarország már most a legjobb hely a világon.

Ám aggodalomra semmi ok, mert igaz ugyan, hogy Orbán szavainak tükrében a mi valóságunk már nem az „igazi” valóság, de a miniszterelnök szerint ennél sokkal fontosabb, hogy „olyan emberek álljanak a kormányrúdnál,

akiknek az életszemlélete eleve derűs,

bizakodó, és ki mernek tűzni nagy célokat, meggyőzni a polgárokat, emberek, ezt érdemes csinálni”.

De mégis mit?

Például a teljesen fölösleges népszavazási cirkuszt is az eleve derűs életszemlélet hozta létre?

 

 

 

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."