Tettlegességig fajul a belvárosban Orbán és Simicska háborúja, az ügyvéd jogos önhatalmat emleget

  • narancs.hu
  • 2016. január 2.

Villámnarancs

A főváros karácsonyra kedveskedett célzott csapással Simicska Lajosnak: a rendeletmódosítás értelmében 700 hirdetőoszlopának mostantól kampec. De Simicska nem hagyja magát.

Közvetlenül karácsony előtt tartotta rendkívüli ülését a főváros képviselő-testülete, ahol úgy módosították a közterületek használatáról szóló rendeletet, hogy az csak Simicska Lajosnak fájjon, de nagyon. A módosítás értelmében Orbán haragosának ugyanis 700 darab hirdetőoszlopot kéne eltüntetni a föld színéről Budapesten.

Háború folyt. köv.

Köztéri – Háború folyt. köv.

 

Tarlósék pedig nem vicceltek, s már ma nekiálltak elbontani az oszlopokat, nyilván azért, mert Simicska ezt elmulasztotta a téli szünetben megcselekedni – feltehetően ródlizni volt, de ezt még nem erősítette meg senki.

Az Index mindenesetre úgy tudja, „hogy a Budapest Közút Zrt. emberei délelőtt először a Soroksári út környékén bontottak le és vittek el néhány oszlopot, és a belváros felé közelítve akarják folytatni a munkát. A bontás megkezdéséről nem értesítették a Mahirt.”

Nem értesítették, nem értesítették, Lajosnak mégis valahogy a fülébe jutott a dolog, s a cég ügyvédje útján belengette, hogy őrző-védőkkel védik meg oszlopaikat. A cég jogos önhatalommal fogja megvédeni tulajdonát – nyilatkozta Magyar György a portálnak, arra hivatkozta, hogy a Mahir megtámadta a közgyűlés döntését, amit majd folyó hó 11-én tárgyal a bíróság, így addig el a kezekkel az oszlopoktól!

A Mahir őrző-védőit értesítette az ügyvéd, tehát mától kalandos momentumok várnak a fővárosunkra…

Hja, kérem, aki a nagyfiúk homokozójában lakik, annak nyilván számolnia kell az ilyesmivel.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.