Az Index megszerezte az Ómolnár Miklós által alig egy éve indított bulvárlap, a legdurvább kormánypropagandát kiszolgáló Ripost hirdetési adatbázisát. Ez alapján azt írják, hogy a „2016 januárja és novembere között a Riposton megjelent hirdetések több mint 96 százaléka állami cégektől vagy a Miniszterelnöki Kabinetirodától származott”.
Az állami szereplők ”csaknem 588 millió forint értékben vettek reklámokat”. A legnagyobb hirdetők a Magyar Villamos Művek Zrt., a Miniszterelnöki Kabinetiroda és a Szerencsejáték Zrt., de például 15 millióért hirdette a Schmidt Mária-féle Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásért Közalapítvány is az ’56-os emlékévet.
|
Az adatokból kiderül az is, hogy több állami hirdetőt egyáltalán nem érdekelt az, hogy a Ripost látogatottsági adatai nem voltak nyilvánosak a megállapodáskor: vagyis a magánhirdetőkkel szemben az állam magasról tesz arra, hogy a lehető legjobban hasznosul-e az általa elköltött pénz.
Hogy érezzük a nagyságrendeket: például az MVM Zrt. egy PR-cikkért és három bannerért majdnem tízmilliót fizetett Ómolnáréknak.