A Ligetvédők garázdák, és veszélyeztetik a gyerekeket meg a kiskutyákat

  • narancs.hu
  • 2016. június 28.

Belpol

Ezt állítja róluk a Városliget Zrt. parádés közleménye.

Mi is bejelentkeztünk a helyszínről kora délután, de a Közlekedési Múzeum előtt egész nap állt a bál. A Ligetvédők csoport aktivistái ugyanis különböző módokon próbálták akadályozni, hogy a régi múzeumépületet lebontsák, és utána a helyére egy új épületet emeljenek a Liget-projekt keretében. Odaláncolták magukat ablakrácsokhoz, postaládához, körbeülték az épületet és a kordonokat, ledöntötték a kordonokat, az egyikük pedig egyenesen felmászott a tetőre. A Liget-projekt műszaki vezetője birtokvédelmet kért, ezért a rendőrök egész nap kint voltak a helyszínen nagy létszámban, és végül 5 körül kitolták az aktivistákat a múzeum elől.

Ízlés kérdése, ki tartja túlzásnak ezt a fajta ellenállást, ahogy az is ízlés kérdése, ki bírja visszatartani hányingerét a Városliget Zrt. közleményének olvasása közben. Mielőtt teljes terjedelmében idéznénk, hadd álljon itt a Városliget Zrt. igazgatóságának névsora:

Dr. Baán László – elnök
Mozsár István – tag
Dr. Szalay-Bobrovniczky Kristóf – tag

És akkor a közlemény:

A mai napon tiltakozók szűk, garázda csoportja a bontási területet megtámadta, a felállított kordont megrongálta, illegálisan mászott fel a Közlekedési Múzeum régi, bontásra váró épületének tetejére, ablakrácsaira és tartózkodott a bontási területen.

A Közlekedési Múzeum régi, elavult épületének bontása elkerülhetetlen az új, kisebb területet elfoglaló, a föld alatt bővülő múzeum megépítéséhez és az aszfaltozott parkoló megszüntetése révén a zöldfelületek növeléséhez. Ezen munkák elvégezhetősége érdekében a Városliget Zrt. alvállalkozója jogszerűen, és az ilyenkor elvárható gondossággal zárta körbe a területet. A tiltakozók a mai akcióval egy nemzeti közgyűjtemény műtárgyait veszélyeztették. Abba is érdemes belegondolni, mit szólna bárki, ha a gyermeke vagy esetleg a kutyája berohanna a nem lekordonozott bontási területre és ott a nehézgépek munkája során megsérülne. Ezt el kell és el is fogjuk kerülni, a kordonozás kizárólag ezt szolgálja, ennek fenntartásában segítenek a bontócég által megbízott biztonsági őrök, illetve a rendbontás miatt intézkedő rendőrök is. A Közlekedési Múzeum régi épületének lebontásának semmilyen negatív környezetvédelmi vonatkozása nincs, a tiltakozás egyértelműen és kizárólag politikai motivációjú.

Ma a rendőrség jogszerű fellépéssel a rendet helyreállította, a munkák folytatódhatnak. A Városliget Zrt. továbbra is elkötelezett Budapest szebb sorsra méltó közparkjának megújítása és a zöldfelületek bővítése mellett, ennek érdekében pedig folytatjuk a Közlekedési Múzeum elavult épületének kiürítését és bontását.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.