Zugló alpolgármesterét is elvezették a rendőrök

  • narancs.hu
  • 2016. június 28.

Belpol

Aktivisták láncolták magukat a Közlekedési Múzeumhoz, a Készenléti Rendőrség nagy erőkkel vonult ki.

Rengeteg a rendőr, tucatjával állnak a rendőrkocsik és csapatszállítók a környéken, és legalább annyi újságíró van a helyszínen, mint aktivista – jelenti kollégánk, Pálos Máté a helyszínről. Többen a gyerekükkel együtt jöttek ki a Közlekedési Múzeumhoz a tegnapi balhé után.

false

 

Fotó: Pálos Máté

A Ligetvédők csoport 6 aktivistája odalakatolta magát a múzeum ablakrácsaihoz, egy ligetvédő pedig a múzeum tetején ül, és olyanokat mond bele egy hangosbeszélőbe, hogy "1956-2016" és hogy a rendőröknek a nép mellett kellene állniuk.

false

 

Fotó: Pálos Máté

A rendőrök eddig nem hallgattak rá, sorra vezetik ki a területről az aktivistákat, akiket kicsit odébb igazoltatnak. Aki nem engedelmeskedik, azt ölben viszik ki, de eddig senkit nem távolítottak el a helyszín környékéről. Az aktivisták azt mondják, reggel óta ülnek vagy állnak a napon, lelakatolva vagy összekapaszkodva, elgémberedett tagokkal.

false

 

Fotó: Pálos Máté

Egy LMP-s önkormányzati képviselő mellett megjelent a helyszínen Szabó Rebeka, Zugló PM-es alpolgármestere, akit szintén kikísértek a múzeum elől, és igazoltatták. Szabó nemrég adott interjút lapunknak a kerületi Fidesz és MSZP nagy összeborulásáról, amelyben azt mondta: "nekünk nem is változott meg a véleményünk, meggyőződésünk, hogy a Liget-projekttel rengeteg közpénzt pazarolnak el, és a Városligetet mint közparkot veszélyeztetik – vagyis ez nem elfogadható beruházás."

Közben 6-8 készenléti rendőr odébbvitt egy lányt, aki egy postaládához lakatolta magát egy U-lakattal.

false

 

Fotó: Facebook

A rendőrség helyszínre érkező szóvivője megkérte az újságírókat, hogy egy távolabbi helyre vonuljanak vissza, de ezt mindenki figyelmen kívül hagyta. A rendőrök azonban fokozatosan szorítanak ki mindenkit a területről.

false

 

Fotó: Pálos Máté

A tegnap elhíresült biztonsági emberek segítenek a rendőröknek kordont építeni, és eközben az egyik aktivista valahogy a földre került. Azt állítja, hogy az egyik biztonsági őr lökte fel, most éppen erről győzködi a rendőröket, akik azt ígérték, intézkednek az ügyben.

false

 

Fotó: Pálos Máté

A biztonságiak eközben egymást csitítgatják, és megvető pillantásokat vetnek az aktivisták felé.

Aztán délután kettőkor megérkeztek a tűzoltók, akiknek majd az ablakhoz láncolt aktivistákat kell leszerelniük. A tetőn lévő férfivel nehéz dolguk lesz, ő ugyanis még feljebb, a kémény tetejére láncolta magát.

false

 

Fotó: Pálos Máté

 

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.