Legsikeresebb kulturális termékünk a foci!

  • narancs.hu
  • 2013. július 15.

Villámnarancs

Legalábbis Szöllősi György szerint. A Puskás Akadémia kommunikációs igazgatója kiakadt focisblogunkon, és nem késlekedett a jól irányzott ellencsapással.

Felhúzta magát a felcsúti Puskás Akadémia kommunikációs vezetője, a szintén felcsúti székhelyű FourFourTwo magazin főszerkesztője hétvégi focisblogunkon, és sietve kommentelte azt.

Kinn figyel a szélen

Kinn figyel a szélen

Fotó: MTI

Köszönet érte, okultunk belőle, ám a neves újságíró nem érte be ennyivel. Külön blogbejegyzésben rontott neki a futballellenes kádárista lobbinak, ebben olvasható a kánonalkotás igényével fellépő, merész állítás:

„Ráadásul a futball mélyen gyökerezik a magyar hagyományban, a magyar kultúrában, a legnagyobb nemzetközi hatású és legsikeresebb kulturális termékünk a huszadik században a focink volt.”

Legsikeresebb. Kulturális. Ó, hogy minek klimpírozott annyit, hogy miért nem inkább jobbszélsőnek állt a Béla meg a Zoltán is!

De nem akarjuk viccel elütni a szigorú kolléga súlyos számonkérését: „Ha Gyurcsány egyetlen F-1-es versenyzőt támogatott 845 állami millióval (…) akkor ugyanezek a jegyzetírók nem reklamáltak.”

Szinte pironkodunk, hogy megemlítjük, de: Gyurcsány Ferenc nem támogatta Baumgartner Zsoltot 845 millióval. Tervezett ilyesmit, igen, és hogy ez egyáltalán eszébe jutott, az viszonylag komoly indulatokat váltott ki szerkesztőségünkből, ajánljuk Szöllősi György figyelmébe akkortájt kelt kis jegyzetünket. Mi addig is ízlelgetjük a komm. ig. e mondatát: „Vagyis végtelenül primitív és ostoba megközelítés kinevetni, leköpni a magyar futballt csak azért, mert eredménytelen, züllött, kétségbeejtően rossz.”

Itt is

Itt is

Fotó: MTI

Figyelmébe ajánljuk