Orbán elégedetlen a kormánypárti médiával, szeptembertől nagy változtatásokra készül

  • narancs.hu
  • 2018. augusztus 27.

Belpol

Médiaholding épül.

A 444.hu számolt be arról, hogy szeptembertől nagy változások jönnek a kormánypárti médiabirodalomban. Véget érnek a párhuzamos tulajdonlások, és elvileg egy óriási médiaholdingba tömörülnek a kormányközeli lapok, rádiók és tévécsatornák.

A változásra a portál szerint azért van szükség, mert a politikai vezetés elégedetlen a külön-külön kézbe utalt médiumok menedzselésével, egy forrás arról beszélt, hogy Orbán Viktornak elege van abból, hogy „egyes strómanok és kijelölt tulajdonosok sajátjuknak tekintik, és önkényesen hordják szét a rájuk bízott vagyont”.

false

 

Fotó: MTI/Veres Nándor

A holding szakmai munkáját Liszkay Gábor, a Mediaworks elnöke felügyeli majd, aki a HírTv átvételét is vezényelte, a holding vezérigazgatója pedig Vasziliy Miklós, az MTVA vezére lehet, akivel Orbán állítólag már egyeztetett is. A Média Fundamentum alá kerül be a jelenlegi legnagyobb fideszes médiavállalat, az összes megyei napilap mellett a Nemzeti Sportot és számos bulvármagazint is kiadó Mediaworks, és a frissen megszerzett Simicska-birodalom, illetve ami maradt belőle: a Hír TV, és a hírek szerint hamarosan újjáinduló Magyar Nemzet kiadói joga. De a 444.hu szerint beolvadhat ide az Origo, az Echo Tv, a Karc FM és a Vajna-féle Retro Rádió.

Kérdéses ugyanakkor a TV2, a Bors és a Rádió sorsa, viszont a Habony Árpád érdekeltségébe tartozó Lokál, Lokál Extra és a 888.hu megúszhatja a beolvasztást. Schmidt Mária lapja, a Figyelő ugyanakkor nem foglalkoztatja különösebben a médiaholding jövőbeli vezetőit, az alig 2000 ezer példányban eladott hetilapról azt mondták a portálnak a projekt szervezői, hogy nem tekintik relevánsnak: „jöhet is, maradhat is”.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.