A helyettes államtitkár elismerte, hogy a plakátkampány célja a menekültek elleni hangulatkeltés volt

  • narancs.hu
  • 2015. szeptember 5.

Fekete Lyuk

Többször is újranéztük, de tényleg ezt mondta.

A 7/24 híradója készített interjút az Emmi nemzetközi és európai uniós ügyekért felelős helyettes államtitkárával, Prőhle Gergellyel. Aki nem mellesleg a magyar evangélikus egyház világi vezetője.

Először csak ezt a rövid részletet láttuk, és mivel nem akartunk hinni a szemünknek, megnéztük a teljes műsort. Hiába: amit Prőhle mond, az tényleg pont az, aminek elsőre is hallatszik. Mármint hogy a magyar társadalom azért szolidáris a menekültekkel, azért segítenek civilek az elesetteknek, mert a kormány plakátkampánya nem érte el a célját.

Legalább azt tisztelhetjük benne, hogy őszinte.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.