Épp a szemünk láttára írja ki magát a filmvilágból a szuperhősmozik agyonsztárolt rendezője

  • Gera Márton
  • 2018. július 22.

Mikrofilm

Pedofil Twitter-posztok miatt repül. De tényleg álszent a Disney viselkedése?

James Gunnt péntekig valószínűleg a Disney–Marvel szórakoztatógyár egyik legfontosabb figurájaként tartották számon. Elkészítette A galaxis őrzőit, ami anyagilag és kritikailag is siker volt, majd jött a folytatás, és már azt is lehetett tudni, hogy két év múlva érkezik a harmadik rész. Gunn ráadásul nemcsak rendezéssel foglalkozott, abba is beleszólása volt, merre menjen az évtized minden bizonnyal legnagyobb hatású filmsorozata, a Marvel Moziverzum. Ha van sikeres karrierút, az ő övé biztosan az: kezdetben független filmeket készített, de csinált televíziós pornósorozatot (James Gunn's PG Porn), aztán teljesen váratlanul felkérte a Marvel Studios, hogy ő rendezze a képregénymozik könnyed, beszélő állatot is felvonultató darabját, A galaxis őrzőit (a filmről írt kritikánk itt olvasható)

James Gunn

James Gunn

Fotó: MTI/EPA/Franck Robichon

Gunn ráadásul a közéletre is rendszeresen reflektált, nem az a típusú hollywoodi figura volt, aki elvonul az elefántcsonttoronyba, és a pénzét számolgatja. Az idén 51 éves filmes többek között Orbán Viktort is kritizálta a Twitteren, februárban azt írta, hogy Orbán kezében halt meg a demokrácia Magyarországon, és szerinte Trump éppen azt csinálja az Egyesült Államokban, mint Orbán itthon: rájátszik az emberek félelmeire, leépíti a független sajtót, és belenyúlt a választási rendszerbe.

Mennie kell

James Gunnt pénteken azonnali hatállyal menesztette a Disney, és bejelentették, hogy minden együttműködést megszakítanak vele, a jövőre kezdődő harmadik A galaxis őrzői epizód forgatást már biztosan nem ő fogja irányítani. Az ok a múltban keresendő, Gunn ugyanis a 2010-es évek elején pedofil posztokat tett közzé a Twitter-csatornáján. Bár ezek ma már nem elérhetők, képernyőmentések anno készültek róluk, most pedig a közösségi média és egy jobboldali portál felkapta őket.

A posztok egyébként ilyen stílusúak voltak:

false

Ezek után egyáltalán meglepő, hogy a családbarát szemléletét erősen hangsúlyozó Disney lépett, Alan F. Horn vezérigazgató azt írta, ezek a posztok védhetetlenek, és ellentétben állnak azokkal az értékekkel, amelyeket a Disney képvisel. Gunn azt írta, vállalja a felelősséget a korábbi posztjai miatt, elfogadja a stúdió döntését, de ma már más emberré vált, és ezek a posztok nem tükrözik a mai James Gunnt. Megszólalt Gunn testvére is, a szintén a Marvel Mozivezumban dolgozó Sean Gunn, aki azt írta, hogy a bátyja jobb ember lett, miközben a szuperhősfilmeket csinálta, és reméli, hogy az emberek a jövőben is megnézik majd ezeket a filmeket, még úgy is, hogy a rendezőjük a múltban egy seggfej volt.

Álszent Disney?

Az internet persze két részre szakadt, és többen is azt vetették fel, hogy bár jogos Gunn kirúgása, a Disney viselkedése elég álszent, mert nekik tudniuk kellett Gunn egykori posztjairól, amikor 2012-ben felvették. Erre jut a Washington Post elemzése is, amely azt is felveti, hogy Gunn számára aligha van visszaút a mainstream filmezés világába. Sokkal valószínűbb, hogy Gunn ismét a független filmezéshez térhet vissza, ha egyáltalán a jövőben akar rendezéssel foglalkozni.

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely rendszeresen új tartalommal jelentkezik. Ajánlók, előzetesek, toplisták, és még sok minden más a Mikrofilmen!


Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.