Jennifer Lawrence sikongatva járja meg a poklot az év legelborultabb filmjében

  • Gera Márton
  • 2017. október 19.

Mikrofilm

Szürreálisan formabontó, mégis remek pszichothriller lett az anyám! Itt a heti Mikrofilm.

Kész őrület, ami ebben a két órában zajlik: Javier Bardem válságban szenvedő költője és a felesége (Jennifer Lawrence) éldegél valahol a semmi közepén, aztán bekopog a házukba néhány idegen, hogy a film második felére végérvényesen elszabaduljon a sok-sok allegóriával és bibliai utalásokkal teli téboly. Darren Aronofsky elméje mélyéről előtört minden, ami ott lapult, így a vásznon csak úgy repkednek az emberi szívek, jönnek a képtelenebbnél képtelenebb jelenetek és metaforák, és bár vannak pillanatok, amikor totál őrületnek tartjuk ezt a fickót, az anyám! mégiscsak az a pszichothriller, amelytől simán eldobjuk az agyunkat. Nem szimpla horror ez; nem attól félünk, amit láttunk és hallunk, hanem attól, ami a történések mögött van.

anyám! – magyar feliratos előzetes

Országos bemutató: 2017. október 19. Az idősödő költő (Javier Bardem) és fiatal felesége (Jennifer Lawrence) egy nagy viktoriánus házban élnek vidéken. Egy nap egy idegen és felesége (Ed Harris és Michelle Pfeiffer) beköltöznek a házba, megzavarva a pár nyugodt életét… Darren Aronofsky (Fekete hattyú, Requiem egy álomért) legújabb pszichothrillere szerelemről, hűségről és áldozatról.

Kinek érdemes beülni rá? Aki a Rekviem egy álomért és a Pi Aronofsky-rendezésen nevelkedett, már szaladjon is a moziba, de az is, aki Jennifer Lawrence pokoljárására kíváncsi.

via GIPHY

Az általában rémesen megosztó filmeket (A pankrátor, Fekete hattyú, Noé) készítő Darren Aronofsky saját bevallása szerint mindössze öt nap alatt írta meg az anyám! forgatókönyvét: azt mondta, hogy egyik reggel felébredt, és szinte ott volt előtte a teljes film vázlata. Azt persze ő sem tagadja, hogy a film műfaját majdhogynem lehetetlen meghatározni, és azon sem lepődött meg, hogy sokan teljesen kiakadtak az anyám! megtekintése után, mert valami egészen mást, például egy klasszikus thrillert-horrort vártak. Szerinte azonban pont az volt a cél, hogy meghökkentse a nézőt, készítsen egy botrányos filmet.

 

 

 

 

 

 

anyám! (mother!). Amerikai film, 121 perc, 2017. Forgalmazza a UIP-Duna Film.

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely minden csütörtökön és hétvégén új tartalommal jelentkezik.

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.

Mindenki a helyére

Mit gondol Orbán Viktor és a Fidesz a nőkről? Hogyan kezeli őket? És mit gondol ugyanerről a magyar társadalom, és mit a nők maguk? Tényleg a nők pártja a Fidesz? Ezeket a kérdéseket próbálja megválaszolni a kötet többféle aspektuson keresztül. Felemás sikerrel.

Megint dubajozás

Alacsony belépési küszöb, mesés hozamok, könnyű meg­gazdagodás, örök élet: ezek közül az első kettőt biztosan ígérik a mesés dubaji ingatlanbefektetési ajánlatok. Pedig az előrejelzések szerint akár egy éven belül kipukkadhat az ingatlanlufi.

A beismerés semmis

Az ügyész kizárását kezdeményezte a védelem, a különböző tit­kos­­szolgálati szervek más-más leiratot készítettek ugyan­arról a hangfelvételről – bonyolódik a helyzet abban a büntetőperben, amelynek tárgya a Nyugat-Európába irányuló illegális kutyaexport.