Jennifer Lawrence sikongatva járja meg a poklot az év legelborultabb filmjében

  • Gera Márton
  • 2017. október 19.

Mikrofilm

Szürreálisan formabontó, mégis remek pszichothriller lett az anyám! Itt a heti Mikrofilm.

Kész őrület, ami ebben a két órában zajlik: Javier Bardem válságban szenvedő költője és a felesége (Jennifer Lawrence) éldegél valahol a semmi közepén, aztán bekopog a házukba néhány idegen, hogy a film második felére végérvényesen elszabaduljon a sok-sok allegóriával és bibliai utalásokkal teli téboly. Darren Aronofsky elméje mélyéről előtört minden, ami ott lapult, így a vásznon csak úgy repkednek az emberi szívek, jönnek a képtelenebbnél képtelenebb jelenetek és metaforák, és bár vannak pillanatok, amikor totál őrületnek tartjuk ezt a fickót, az anyám! mégiscsak az a pszichothriller, amelytől simán eldobjuk az agyunkat. Nem szimpla horror ez; nem attól félünk, amit láttunk és hallunk, hanem attól, ami a történések mögött van.

anyám! – magyar feliratos előzetes

Országos bemutató: 2017. október 19. Az idősödő költő (Javier Bardem) és fiatal felesége (Jennifer Lawrence) egy nagy viktoriánus házban élnek vidéken. Egy nap egy idegen és felesége (Ed Harris és Michelle Pfeiffer) beköltöznek a házba, megzavarva a pár nyugodt életét… Darren Aronofsky (Fekete hattyú, Requiem egy álomért) legújabb pszichothrillere szerelemről, hűségről és áldozatról.

Kinek érdemes beülni rá? Aki a Rekviem egy álomért és a Pi Aronofsky-rendezésen nevelkedett, már szaladjon is a moziba, de az is, aki Jennifer Lawrence pokoljárására kíváncsi.

via GIPHY

Az általában rémesen megosztó filmeket (A pankrátor, Fekete hattyú, Noé) készítő Darren Aronofsky saját bevallása szerint mindössze öt nap alatt írta meg az anyám! forgatókönyvét: azt mondta, hogy egyik reggel felébredt, és szinte ott volt előtte a teljes film vázlata. Azt persze ő sem tagadja, hogy a film műfaját majdhogynem lehetetlen meghatározni, és azon sem lepődött meg, hogy sokan teljesen kiakadtak az anyám! megtekintése után, mert valami egészen mást, például egy klasszikus thrillert-horrort vártak. Szerinte azonban pont az volt a cél, hogy meghökkentse a nézőt, készítsen egy botrányos filmet.

 

 

 

 

 

 

anyám! (mother!). Amerikai film, 121 perc, 2017. Forgalmazza a UIP-Duna Film.

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely minden csütörtökön és hétvégén új tartalommal jelentkezik.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.