Narancsblog

Miért eszméletlen kínos, hogy Vitézy Dávid lett a Közlekedési Múzeum főigazgatója?

szerző
narancs.hu
publikálva
2016. jan. 16., 15:55
kommentek
11
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás

Persze, persze, még csak „megbízott főigazgató”, de sok kétségünk nem lehet e szárnyaló karrier újabb csodás fejezetének beteljesedését illetően. A közlekedés mágusa ismét révbe ér.

„Vitézy Dávidot, a Budapesti Közlekedési Központ korábbi vezérigazgatóját bízta meg január 16-ától a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatói feladataival az emberi erőforrások minisztere.

A közlemény szerint az Emberi Erőforrások Minisztériuma októberben a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatói posztjának betöltésére pályázatot írt ki, de az eredménytelenül zárult, ezért a miniszter az új pályázat kiírásáig megbízott vezető kinevezéséről döntött” – írja az index.

Na, nincs itt semmi kárognivalója a kákán is csomót keresőknek: pályázat volt, de eredménytelenül zárult. Van ilyen, nem? Na, ugye! Tehet erről a Vitézy? Aligha. Ő csak olyan muszáj Herkules, jön, és megoldja. Pedig lenne jobb dolga is: megoldhatná például Kanada komplett közlekedését. Igény – mint tudjuk – lenne rá.

Itthon mindenesetre sok kétségünk nem lehet a megbízotti státusának sorsa felől, hisz a portál így idézi tovább a minisztériumi közleményt: „A megbízott főigazgató feladata koncepció kidolgozása a múzeum hosszú távú működtetésére, továbbá az intézmény átfogó megújítása és az újjáépítés irányítása.” Világos: Vitézy kidolgozza, aztán az öreganyánk térgye kalácsa majd eligazgatja… Persze.

Szóval nem is azért annyira gáz ez az egész, mert azt a komcsi praxist folytatja, amit a rendszerváltáskor annyira szerettünk volna elfelejteni, hogy tudniillik jó elvtárs Vitézy elvtárs, tegyük oda valahová, ahol túl nagy bajt nem csinálhat… Ma már nem létezik a Nőtanács vagy a Munkásőrség Országos Parancsnoksága, de egy múzeumban jó helyen lesz. Csak nem szabadulnak el a keze alól a százéves mozdonyok, hogy a Ligetben randalírozzanak, ugye! Ez is szégyenteljes magyarázat.

De az igazi a döntés mögül kiragyogó kilátástalanság: azt csinálunk, amit akarunk. Ha a király kicsit ütődött rokonának sarzsi kell, megadjuk neki, akkor is, ha eddig mindent elbaltázott. Akkor is, ha még saját oldalunk is kiakadt a bénaságán. Ja, meg nektek is megadjuk, ami jár. Mindenkinek.

szerző
narancs.hu
publikálva
2016. jan. 16., 15:55
kommentek
11
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás
Megosztás
Cimkék:
Vitézy Dávid

Kommentek

Rendezés:
  1. 11 talalom
    talalom
    2016. január 26., kedd 03:15
    Korunk Titán-ja. "Ti tán tudtok vele kezdeni valamit..."
  2. 10
    2016. január 24., 08:51
    lord ORRTÚRÓNAK ez a beo egy TÚRÓ !!!
  3. 9
    2016. január 19., kedd 16:29
    Aki egyszer bekerül a gépezetbe az csak felfelé bukhat, mint régen!
  4. 8
    2016. január 17., 22:21
    Fideszes bűnöző nem vész el -csak átalakul. Szavazz a Rákosi-Orbán elmebetegre !
  5. 7 tiszapolgári
    tiszapolgári
    2016. január 17., 17:12
    A Nőtanács létezik, Független Női Szövetség a neve, ha minden igaz, az elnöki posztot még mindig Torgyánné Cseh Mária tölti be, ő az az elhíresült feleség, aki Vitézy Dávid egyik rokonát finom húslevessel vendégelte meg, amikor annak nem volt mit ennie.
  6. 6 HPW
    HPW
    2016. január 17., 16:28
    "Ma már nem létezik a Nőtanács vagy a Munkásőrség Országos Parancsnoksága" Na csak várjál azzal a nem létezikkel...
  7. 5 yoyo
    yoyo
    2016. január 17., 13:13
    igen, a nagy tömegközlekedési izé a legtöbbször különböző átnevezgetési és átszínezgetési hókuszpókuszokban öltött testet.

    a hév átnevezgetés kifejezetten arra a hatásra játszott rá, hogy ettől egyből sokkal komplexebbnek tűnő metróhálózatot kapjunk, mivel az 1-4. metróvonalak után következik számozásban az 5-8. hév.

    a metrókban pedig megjelentek a világvárosok ismert grafikájú metrótérképei, azzal az aprócska trükkel, hogy a bonyolult pókhálórajz nem a abból a nyamvadt pár vonalkából áll, hanem a fontos villamos troli és siklójáratainkkal kiegészítve már kifejezetten londonias metropolisz hatását keltik.

    a másik csodafegyver a járatokon folyamatosan mindenféle ovodai információkat harsogó hangosbemondó, amitől egyenesen a gutaütés kerülget.

  8. 4 tiszapolgári
    tiszapolgári
    2016. január 17., 12:23
    3.

    Igen, például nagyon tehetségesen átkeresztelte a HÉV-vonalakat, például a szentendreiből H5 lett, a gödöllőiből H8 (vagy H9?), a csömöriből H9 vagy (vagy H8?).

    Egy másik, hasonlóan fontos tette, amivel egy csapásra más színben láttatta a világot, a pesti buszok átfestése volt.
  9. 3
    2016. január 17., 10:37
    Mégis mi az hogy eddig mindent elbaltázott?
    Ennek épp az ellenkezője igaz.
  10. 2 Aptyuka
    Aptyuka
    2016. január 16., szombat 20:17
    Eljátszik ott a gyerek...

Komment írásához vagy regisztrálj