A pitbull cselekedetei Szegeden

  • 2012. július 16.

Snoblesse

Nagy Zsolt és Kárpáti Péter harapós pitbullja a THEALTER-en.
Nagy Zsolt és Stefanovics Angéla


Nagy Zsolt és Stefanovics Angéla

Fotó: Kővágó-Nagy Imre

 

Vándorpróféta érkezik (egyenesen egy kis-ázsiai legendából) a mai Budapestre. A népmesékben is járatos alak kísértetiesen hasonlít Nagy Zsoltra, Nagy Zsolt pedig a dühös próféta szerepében kísértetiesen hasonlít egy dühös pitbullra – a darabot íróként és rendezőként is jegyző Kárpáti Péter (Szörprájzparti, Búvárszínház) szerint ezért lett a darab címe az, ami. A nem először feldolgozott legendából improvizációs technikákkal született színdarab, melybe a társulat (Nagy Zsolt mellett Stefanovics Angéla, Boross Martin, Stork Natasa és Lőrincz Zsuzsa színészek, valamint Sebők Bori dramaturg) is rendesen besegített. Kritikusunk véleménye az előadásról itt olvasható, az előadás pedig – a Trafóból útra kelve – ezúttal Szegeden, a Szabad Színházak Nemzetközi Találkozóján, a THEALTER-en vendégeskedik.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.