Narancsrevü: Üss, Tökös!

  • 2012. november 7.

Snoblesse

Betiltott nyerőgépek, üresen kongó Újszínház és Extremisztán a Gólem Színház Narancsrevüjében.


Attól nagyon narancsos a Gólem Színház revüje, hogy a társulat a Magyar Narancs és a magyarnarancs.hu cikkeit viszi – immár elmondható: havi rendszerességgel – színpadra. Így a korábban „csak” olvasható cikkek új oldalukról mutatkoznak be – egyesek táncprodukcióvá alakulnak, mások prózai színházzá, megint mások pedig zenés jelenetté. Azt talán még Markó Iván se gondolta volna, hogy eltáncolható lesz 130 milliót érő Orbán-szeretete – pedig éppen ez történt a legutóbbi Narancsrevüben. De hol van már az eltáncolt 130 millió! A gólemesek kreatív fantáziáját ezúttal a nyerőgépek gyanúsan hirtelen bekövetkezett betiltása keltette fel – Vinnai András írt is egy jelenetet az ügy hátterét taglaló cikkből. De ez még nem minden, mert az egy dolog, hogy szélsőjobboldali eszmék számára közpénzből színházat fenntartani nem jó befektetés, de a gólemesek (és főleg Czifrik Balázs) még fel is dolgozták a Dörner György vezette Újszínházról szóló cikkünket. És tánc is lesz: Mérő László Élet Extremisztánban című eszmefuttatását Nagy Csilla adja elő.

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.