Rogán szomszédja Leslie Mandokival húzatja az ’56-os nótákat – 1,4 milliárdból

  • narancs.hu
  • 2016. augusztus 6.

Villámnarancs

Olyan szuperhakni lesz itt, hogy csodájára jár a világ!

Azt írja a Világgazdaság, hogy „ezúttal Leslie Mandokival közösen nyert el állami megbízást Csetényi Csaba cége, a Network 360. A konzorcium 1,4 milliárd forintból az ’56-os forradalom kapcsán többek között Berlinben, Londonban és Párizsban szervez kulturális eseményeket”.

Még azt a kis pénzt hozzátok ide!

Orbán és Mandoki: Még azt a kis pénzt hozzátok ide!

Fotó: MTI

Leslie Mandokiról tudjuk, kicsoda, három éve például részletesen bemutattuk, hogyan és miért adott méregdrága kampánykoncertet a Müpában. Csetényi Csabáról leginkább azt tudjuk, hogy Rogán Antal jószomszédja, bár szerinte ennek semmi köze nincs ahhoz, hogy cége – különösen azóta, hogy Simicska elbujdosott – sorra nyeri a zsírosabbnál zsírosabb állami megbízásokat. „Miért ne nyernénk? Eddig egyetlen versenyben sem a lakcímkártyámat kellett indítanom, hanem az ötleteinket és azokat a megoldásokat, amelyek megkülönböztetnek bennünket másoktól” – nyilatkozta még februárban Csetényi a Magyar Időknek, úgyhogy maradjunk annyiban, hogy ez a mostani ötlete, a nemzetközi haknikirály, Leslie Mandoki csatasorba állítása is minden bizonnyal olyan példátlan kreativitást feltételező dolog, amely megkülönbözteti őt másoktól, ami leginkább passzol az 1956-os évfordulóhoz, és ami, ha minden pénzt nem is, de 1,4 milliárdot mindenképpen megért Rogán minisztériumának.

Merthogy – ha nem mondtuk volna – a nyerő páros a Rogán vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda tenderén futott be.

Ezt nevezik szerencsés véletlennek? Ó, dehogy! Ezt magabiztos szakmai tudásnak, professzionalizmusnak mondják. Legalábbis Csetényi Csaba és Leslie Mandoki egészen biztosan.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.