„Ugyanazokat az eszközöket használjuk” – Blokád alatt a Velencei Biennále magyar pavilonja

  • narancs.hu
  • 2015. augusztus 30.

Villámnarancs

Magyar aktivisták egy csoportja látványos módon tiltakozik a biennále helyszínén a magyar kormány kerítésépítése és menekültellenes propagandakampánya ellen.

Blokád alá vette magyar aktivisták egy csoportja a Velencei Biennále magyar pavilonját – írja a Kettős Mérce. A demonstrálók NATO-szögesdróttal és a Fidesz-kormány menekültellenes propagandaplakátjaival vették körbe és zárták el az épületet. A magát #fenceforeurope-nak nevező – az ex-krétakörös Gulyás Márton vezette – csoport közleménye szerint „…ugyanazokat az eszközöket használjuk, amelyeket a magyar kormány használt az elmúlt hónapokban, részben a magyar lakosság félrevezetésére és megfélemlítésére, részben hazánk déli határának lezárására. Az általunk épített kerítéshez használt plakátok mindegyike a magyar kormány menekültek ellen uszító plakátjainak, illetve a »Nemzeti Konzultáció« néven elhíresült önigazoló propaganda szövegének angol fordítása, azoknak a tartalmát semmilyen formában nem módosítottuk. A kerítéshez használt NATO-drót szintén szabványeszköz: ugyanezeket az éles pengéket telepítette a kormány a déli határunkhoz, remélve, hogy a menekülő embereket ezzel távol tarthatja”.

false

 

Fotó: Árvay Márton

A #fenceforeurope kritizálja az európai menekültügyi gyakorlatot is: „Európai konszenzus ma egyedül a menekülő emberek érdemes és érdemtelen menekültekre történő elkülönítésében van. A magyar helyzetet látva biztosra vesszük, hogy hamarosan a fegyveres erőszak bevetésében is hasonló egyetértés fog mutatkozni.”

A blokádot a csoport a ma esti zárásig szeretné fenntartani, a nap folyamán konzultációs kérdőíveket osztogatnak.

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.