Fliegauf Bence üzenete Ádernek: Dugja ezt is a többi közé!

  • narancs.hu
  • 2016. augusztus 25.

Belpol

A filmrendező megrendítő írásban indokolta döntését.

Fliegauf Bence, akinek Csak a szél című, a romagyilkossággal is számot vető filmje a zsűri nagydíját kapta a Berlinalén, a periratokból idéz egy részt, amely jól megvilágítja Bayer Zsolt munkásságának hatását. (E perbeszéd elhangzása előtt két évvel már levezettük, miért vezet szükségszerűen gyilkossághoz az ilyen retorika.)

false

 

Fotó: Kallos Bea/MTI

Íme, Fliegauf levele:

Tisztelt Áder János!

Ön, mint az Európai Parlament Környezetvédelmi, Közegészségügyi és Élelmiszer-biztonsági Bizottságának valamikori elnöke nyilván tudja, hogy Adolf Hitler vegetáriánus volt, és mint ilyennek ökológiai lábnyoma tiszteletre méltóan kicsi volt, emellett szuper autópályákat építtetett, bizonyára ön is hasított rajtuk, a Führernek továbbá döntő szerepe volt a korabeli Európát sújtó munkanélküliség felszámolásában is. Igaza van tehát Pintér Jolánnak: „senkinek a munkássága nem fehér és fekete”.

Bayer Zsolté például mocskos.

Idéznék egy részletet dr. Szabó Zsolt ügyész perbeszédéből, amely 2013. május 22-én a Budapest Környéki Törvényszéken hangzott el a roma családok sérelmére elkövetett támadássorozat perében:

„Testvérével ellentétben K. Árpád elhárította, hogy az általa elismert bűncselekmények indítékáról számot adjon, azonban a legelső nyomozati kihallgatásán nyilatkozott arról, hogy a galgagyörki magyar család elköltöztetéséről szóló, Bayer Zsolt által készített hosszú televíziós riport nagyon felháborította, többször is megnézte. K. Árpádnak e nyilatkozata megerősíti K. István állítását a galgagyörki helyszín kiválasztásáról, továbbá az indítékról is fontos információkkal szolgál. A K. testvéreket a bűncselekményekre indító ok kezdeti cselekmények alatt alapvetően a megtorlás volt, mivel a törvényes eszközöket elégtelennek tartották a rend helyreállítására. K. Istvánnak több másik kijelentése is igazolja, hogy az önjelölt rendcsinálói szerepkör betöltésére törekedtek.”

A galgagyörki helyszínen még csak a gyerek ágyába fúródva találtak sörétet, nyolc hónappal később, a tatárszentgyörgyi merénylet után, már Cs. Róbert és négyéves fiának tüdejéből kellett kipiszkálni az ólmot a törvényszéki boncolóknak.

Ön és a magyar kormány tevékenységét figyelve egyre többet gondolkodom azon, miről lehetett ott szó, annak idején a Bibó kollégiumban. Nehéz elhinni, hogy nem látja be: Bayer Zsolt nem újságírással foglalkozik, hanem uszítással. Az uszítás pedig hasonlóan például a kútmérgezéshez, a markecoláshoz és spionkodáshoz kifejezetten sunyi tevékenység. A sunyiságot és az aljasságot nem érdemes lovagkereszttel jutalmazni, egyszerűen azért, mert ezeknek az emberi minőségeknek nincs semmi köze a lovagiassághoz.

Nekem nincs lovagkeresztem, kitüntettek viszont egy Érdemkereszttel. Nem Öntől kaptam. Bayer Zsolt állami kitüntetése elleni tiltakozásom jeléül mégis Önnek küldöm vissza. Dugja – hogy mást ne mondjak – a többi közé!

Tisztelettel,
Fliegauf Bence

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.