„Önpusztító lépés”: úgy megy neki Orbánnak a New York Times, hogy a fal adja a másikat

  • - gera -
  • 2017. április 8.

Belpol

Kemény állásfoglalás, és nem éppen a magyar miniszterelnök mellett.

A lex CEU kapcsán olvashatunk szerkesztőségi jegyzetet a legismertebb amerikai napilap, a The New York Times szombati számában. A cikk azzal indít, hogy Orbán a szabad sajtó és a civil szervezetek elhallgattatása után az akadémiai szabadságot vette célba, majd végigveszi az elmúlt időszak történéseit. A lap szerint a magyar kormány „csúnya” támadást folytat Soros György ellen, azt remélve, hogy az antiszemita és xenofób félelmekre építve győz a 2018-as választásokon, ám „Magyarország egyik legfontosabb oktatási intézményének a kinyírása

látványosan önpusztító lépés”

– írják a szerkesztőségi cikkben, amelyben emlékeztetnek arra is, hogy ezrek demonstráltak a törvény ellen.

false

 

Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

A lap szerint most azon az EU-n a sor, amely eddig csak gyenge, verbális tiltakozással reagált Orbán támadásaira az alapvető szabadságjogok ellen, azonban a támogatásokat ugyanúgy utalták továbbra is. A The New York Times cikkének az egyik konklúziója, hogy Áder János a demokrácia érdekében ne írja alá a törvényt.

Tényleg, vajon mit lép Áder?

(via The New York Times)

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

Aki én vagyok

Az amerikai dokumentarista fotográfia egyik legfontosabb alakjának munkáiból először láthatunk önálló kiállítást Magyarországon. A tárlat érzékenyen és empatikusan mutat fel női sorsokat, leginkább a társadalom peremére szorult közösségek tagjainak életén keresztül. A téma végigkísérte Mark egész életművét, miközben ő maga sem nevezte magát feminista alkotónak. A művek befogadása nem könnyű élmény.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.

Cserealap

Szabad jelzést adhat a XII. kerületi önkormányzat Schmidt Máriáék érdekeltségének a Városmajor melletti nagyarányú lakásépítési projektre. Cserébe a vállalat beszállna a nyilas terror áldozatai előtt tisztelgő, régóta tervezett emlékmű finanszírozásába.