„Önpusztító lépés”: úgy megy neki Orbánnak a New York Times, hogy a fal adja a másikat

  • - gera -
  • 2017. április 8.

Belpol

Kemény állásfoglalás, és nem éppen a magyar miniszterelnök mellett.

A lex CEU kapcsán olvashatunk szerkesztőségi jegyzetet a legismertebb amerikai napilap, a The New York Times szombati számában. A cikk azzal indít, hogy Orbán a szabad sajtó és a civil szervezetek elhallgattatása után az akadémiai szabadságot vette célba, majd végigveszi az elmúlt időszak történéseit. A lap szerint a magyar kormány „csúnya” támadást folytat Soros György ellen, azt remélve, hogy az antiszemita és xenofób félelmekre építve győz a 2018-as választásokon, ám „Magyarország egyik legfontosabb oktatási intézményének a kinyírása

látványosan önpusztító lépés”

– írják a szerkesztőségi cikkben, amelyben emlékeztetnek arra is, hogy ezrek demonstráltak a törvény ellen.

false

 

Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

A lap szerint most azon az EU-n a sor, amely eddig csak gyenge, verbális tiltakozással reagált Orbán támadásaira az alapvető szabadságjogok ellen, azonban a támogatásokat ugyanúgy utalták továbbra is. A The New York Times cikkének az egyik konklúziója, hogy Áder János a demokrácia érdekében ne írja alá a törvényt.

Tényleg, vajon mit lép Áder?

(via The New York Times)

Figyelmébe ajánljuk

Hieronymus Bosch világa

  • - turcsányi -

Michael Connelly nem egy író, inkább egy regénygyár, rosszabb esetben áruvédjegy – az efféle státus persze nem oly ritka zsiráf manapság.

„Rodrigo”

A világ legnagyobb és legrangosabb színházi fesztiválja az avignoni. Jelentős társulatok seregszemléje, illetve már maga a fesztiválmeghívás jelentőssé tesz társulatokat. Aki a hivatalos programban van, az számít valakinek.

Félúton

Egykori nagymenő, aki a csúcsról lepottyanva már csak árnyéka önmagának; féktelen csodagyerek, akinek csak kemény munkára és iránymutatásra van szüksége, hogy azzá a sztárrá váljon, akit a végzete elrendelt neki – a sportfilmek talán legnagyobb kliséi ezek, a Stick pedig épp erre a kettőre épül.

Dinók a budoárban

Ötévesen, egy tollseprűtánccal indult Karácsonyi László (1976) művészi karrierje, diplomáját 2003-ban pedig egy lovagi páncélzatban védte meg. (A páncél maga volt a diplomamunkája.)