Zsidai Roy: Semmi közöm Orbán Ráhelhez

  • Keller-Alánt Ákos
  • 2016. szeptember 17.

Belpol

Miután tegnap megírtuk, hogy kommandósok rohanták le az Orbán Ráhel vendéglátós ismerősével vitában álló férfi lakását, a Zsidai-csoport közleményt juttatott el a Narancshoz. Szerintük a cégcsoport az elmúlt 34 év kemény munkája miatt sikeres, és ezért nyithattak öt éttermet Budapest legértékesebb területén, nem pedig azért, mert a miniszterelnök lánya egy évig náluk dolgozott.

Ahogyan arról tegnap beszámoltunk, pénteken fél egy körül öt kommandós szállta meg a Zsidai-csoport tulajdonában lévő Jamie’s étterem feletti lakást. A gépfegyveres rendőrök házkutatást tartottak a lakásban, mert úgy gondolták, az ott lakó Perjés Zoltánnak fegyvere lehet. Ahogy a cikkünkhöz csatolt rendőrségi indoklásból kiderült, a rendőrség egy feljelentés alapján megindított eljárás keretében ütött rajta a Zsidai Zoltán Royjal egy ideje már vitában álló Perjésen. A Szentháromság utcai házban lakók az étterem átalakítása és a ház tetejére épített két ipari légkondicionáló zaja miatt kerültek konfliktusba Zsidaiékkal (tegnapi írásunkban a berendezéseket pontatlanul szellőzőnek neveztük). A cégcsoport szerint ők a legmodernebb, Magyarországon egyedülálló technológiával szerelték fel az éttermet: a légkondicionáló hangszigetelt, és hangja a határérték alatt marad. Amikor a Narancs a házban járt, a két, szobányi méretű berendezés ha nem is nagyon hangosan, de jól hallhatóan és folyamatosan zúgott.

A BRFK végzése három okot sorolt fel a házkutatás indokaként. Eszerint Perjés még április 21-én megfenyegette az étterem építkezésén dolgozókat, és július végén egy Zsidai Zoltán Royt célkereszttel ábrázoló karikatúrát tett fel Facebook-oldalára. Ráadásul Zsidai úgy nyilatkozott a rendőrségen, hogy tudomása szerint Perjésnek valóban van fegyvere. Perjés az áprilisi szóváltást és a karikatúra feltöltésének tényét sem tagadta a Narancsnak, azt viszont elképesztőnek tartja, hogy ez a két esemény, illetve valakinek a vélelme elegendő egy fegyveres rajtaütés elrendeléséhez.
A Zsidai-csoport Narancshoz eljuttatott közleménye szerint a házkutatásra büntetőeljárás keretében került sor, miután egy kollégájuk és Zsidai Roy is feljelentést tettek Perjés ellen. A Narancs által közzétett rendőrségi irat szerint azonban nem Zsidai, hanem egy másik személy feljelentése alapján intézkedtek (mivel a feljelentő nem közszereplő, nevét kitakartuk). A cégcsoport állítja, bizonyítani tudják, hogy Perjés a fegyverével a kezében fenyegetőzött, ám a rendőrségi indoklás ilyet nem állít, és a házkutatás során sem találtak fegyvert.

Perjés szerint az akcióval egyértelműen a megfélemlítés és a nyomásgyakorlás volt a cél: Zsidai szeretné nyomott áron megszerezni a lakását, vagy legalább azt elérni, hogy senki ne zavarja meg az üzletét. A cégcsoport viszont arról tájékoztatta a Narancsot, hogy Perjés akarta eladni Zsidainak a lakást, és meg is állapodtak szóban: a Perjés által megadott vételárat Zsidai alku nélkül elfogadta. Zsidaiék szerint ráadásul Perjés többször elmondta, hogy a „pszichikai hadviselést” és rágalomhadjáratot azért folytatja, mert meg akarja Zsidait „kopasztani”. Zsidai Zoltán Roy azt is elmondta a Narancsnak, hogy nem csupán a rendőrségi iratban említett alkalommal történt fenyegetés; egy alkalommal az is előfordult, hogy Perjés miatt nem mert kimenni az utcára, így nem tudta gyerekeit hazavinni az óvodából.

A Zsidai-csoport közleményében kiemeli, hogy 1982 óta dolgozik a budai várban, azóta pedig több nemzetközileg elismert éttermet hozott létre a családi tulajdonban álló cégcsoport. A közlemény szerint sikereiket múltjuknak és szakmai teljesítményüknek köszönhetik. Orbán Ráhel egy évig dolgozott a cégcsoportnál, ám már több mint két éve nincs kapcsolatban a Zsidai-csoporttal, és sem neki, sem családi vagy egyéb üzleti kapcsolatainak nincs köze a cégcsoporthoz.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."