Orbán Viktor: Utánam, tahók! Kapára, kaszára! Üsd, vágd, nem apád!

  • narancs.hu
  • 2017. szeptember 30.

Narancsblog

Világpolitikai szerepről álmodott, sötét suttyók alattomos heccelője lett.

Őcsény remek hely, a Sárköz kapuja, jobbra a Gemenc, balra Szekszárd, az ember nem is kívánhatna különb helyet magának – legalábbis így tudtuk a múlt hétig.

Ma már Őcsény az a hely, ahol a pokolra kívánják a Magyarországon törvényesen tartózkodó menekült kisgyerekeket, ahol csak azért rongálják meg más emberek vagyontárgyait, mert az történetesen mást gondol e Magyarországon törvényesen tartózkodó menekült kisgyerekek lehetőségeiről, mint ők.

Miért alakult ez így?

Lázár Jánosnak van igaza, hogy ilyen a magyar ember, tudniillik önző, gonosz és garázda? S azért nem ő és tettestársai tehetnek az őcsényi gyalázatról, mert ugyan „abban lehet felelősségünk, nekem is, hogy amikor politikusként megszólalok, világos különbséget kell tenni bevándorlók, illegális bevándorlók és menekültek között”, viszont „eleve ilyen a magyar társadalom”. Értsétek meg, emberek, nem én vagyok a rohadt szemét, aki mást sem csinálok évek óta, csak heccellek benneteket, hazudozok összevissza a menekültekről, Soros Györgyről, bárkiről és bármiről, ami épp az érdekemben áll. Nem. Nem bizony, kedves magyarok, ti vagytok „eleve” ilyen rohadékok. Eleve, tehát születésetektől, fogantatásotoktól, teremtésetektől fogva. Eleve.

Lázár János míg ezekről beszélt Magyarország kormányának hivatalos tájékoztatóján, addig meg sem fordult a fejében, hogy a derék őcsényi polgárok cselekedeteinek kétségtelenül törvényszegő voltára reflektáljon.

Bebasszuk a téglát mások kocsijába? Kiszúrjuk az autója kerekét? S nem visz el érte a rendőr? Hogy van ez? Hol van ilyen?

Nos, ott van ilyen, ahol az állam maga is ilyen. Ahol egy, azaz egyetlenegy ember vezeti államot, aki maga is eszerint él. Orbán Viktor azt mondta, hogy az őcsényieknek igazuk volt, amikor a mondott cselekedeteiket elkövették (nincs más szó, csak az elkövetés, próbálja bárki mással behelyettesíteni, máris elrugaszkodott a valótól). „Nagyon helyes, hogy határozottan, hangosan és érthetően fejezték ki a véleményüket” – mondta Orbán Viktor, és kinyújtotta nyelvét, majd megigazította a nyakkendőjét és a zakózsebét. Határozottan és érthetően, továbbá annak értelmében, amit már évek óta van szerencséjük hallani.

Orbán és Lázár, illetve az összes segítőik bűnösök, semmi kétség. S persze nem eshet senki Lázár János – meggyőződésünk szerint szándékos – hibájába, hogy kollektív bűnöst csinál a magyar társadalomból, de azért nem árt szembenézni az őcsényiekkel, és feltenni újra a kérdést: miért alakult ez így?

A szegénység miatt?

A félrevezetettség miatt?

Az uszítás áldozatai lennének?

(Ezt azért kizárhatjuk, aligha ők most az áldozatok.)

Puszta gonoszságból?

Született ostobaságból?

A történtekben éppen az a legszörnyűbb, hogy utánuk már minden kérdés jogos. Hiszen a miértre magyarázatot kell találni, hiszen azt még egy gyerek is tudja, s egyelőre menekültnek sem kell lennie hozzá, hogy holnap ő következhet. Ővele szemben fogják „határozottan, hangosan és érthetően”, de főként tettleg kifejezni ellenérzéseiket, akiket Orbán Viktor felheccel. S Lázár János a kormányinfón azt is meg fogja majd magyarázni, s pont ugyanígy, hogy ti, csürhe, már csak ilyenek vagytok.

Orbán szerint teljesen rendben van az, ami Őcsényben történt, így kell ezekkel

„Takarodj innen, vagy felgyújtjuk a házadat!” Kedden számoltunk be róla, hogy az őcsényi falugyűlésen igencsak elszabadultak az indulatok, s a helyi lakosok szájából olyan mondatok hangzottak el, mint hogy „takarodj innen, vagy felgyújtjuk a házadat”. Mindezt pedig csak azért, mert egy őcsényi szálláshely tulajdonosa Magyarországon teljesen legálisan tartózkodó menekült gyerekeket fogadott volna a panziójában.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.