Lemez

Lone: Levitate

  • - minek -
  • 2016. július 30.

Zene

A Lone néven alkotó nottinghami Matt Cutler zenéi mindig is megbízhatóan hoztak egyfajta kellemesen másnapos, hátradőlős hangulatot, de közben időszakosan rengeteget merítettek annak a rave-korszaknak a zenéiből, melyet Cutler még kisgyerekként élt át. Az egymást a változatosság jegyében követő Lone-albumok sorában a Levitate is logikus állomás: visszatérés a hardcore/rave gyökerekhez euforikus, önfeledt és elvetemült formában, ráadásul Cutler a letisztultság jegyében képes volt bezsúfolni minden mondanivalóját mindössze 33 percbe. A nyitószám Alpha Wheel gördülő dob-basszus rohamaival egy pillanat alatt lecsap a hallgatóra, akit az előtérben feldarabolva lüktető és háttérben cincogva bujkáló minimalista melódia addigra már önfeledt fejrázásba taszított. A folytatásban a Backtail Was Heavyvel egy ennél harapósabb hardcore-breakbeat darabbal is tud szolgálni. A Levitate legfontosabb kompozíciós trükkjeként a dinamikus tánczenei blokkokat gondosan megmunkált ambient szösszenetek tagolják: ezeket legalább akkora odafigyeléssel dolgozta ki és tálalja az alkotó, mint a neoklasszikus rave-himnuszokat. A Triple Helixben azután minden bejön, ami szeretnivaló egy vidám hardcore klasszikusban: a zongoraakkordok, a kacskaringós szintiszőnyeg, a gyerekhang és az ugrálós tört ütemek – csakhogy ehhez csavarként még odakerül a modernebb brit basszus zenék tipikus ritmikus nyikorgása is. Szinte hagyományos, habár vidáman retro house-szal (Vapour Trail), valamint további drum and bass és álomszerű darabokkal is szolgál nekünk e tánczenei koktél.

R & S, 2016

Figyelmébe ajánljuk

Münster egén

Több mint húsz év telt el azóta, hogy az HBO bemutatta Tom Hanks és Steven Spielberg háborús sorozatát, az elég szerencsétlen magyar fordításban Az elit alakulatként futó Band of Brotherst.

Aki soha nem járt Tulsában

  • - turcsányi -

Mathew Brady a fotográfia történetének kétségkívül kimagasló alakja, az első fotoriporter, az első PR-szakember, az első bármi.

Elsüllyedt Budapest

„Szép Ernő előbb népszerű költő volt, azután divatos színpadi szerző lett, regényei irodalmi szenzációknak számítottak, azután egy időre szinte teljesen megfeledkeztünk róla” – írta Hegedűs Géza 1976-ban, A magyar irodalom arcképcsarnoka című portrékötetében.