Visszhang: lemez

Jordan Rakei: What We Call Life

  • - minek -
  • 2021. október 6.

Visszhang

Az Új-Zélandon született, Ausztráliában felnőtt, de jó ideje Londonban élő és alkotó művész immár a sokadvirágzását élő Ninja Tune kiadó egyik legfontosabb előadója.

Egy vérbeli, számos hangszerrel mesterien bánó multiinstrumentalistáról beszélünk, aki úgy komponálja meg a dalok hangkulisszáit, hogy azok kellő teret biztosítsanak énekhangja számára. Zenéit, így az itt tárgyalt 4. albumát is nehéz kategorizálni (bár a soul/r&b vagy jazz/fúziós zene hatása nyilvánvaló), talán a legrokonszenvesebb benne, ahogy magától értetődő könnyedséggel tálalja saját, amúgy nehezen utánozható (de sokakat inspiráló) stílusát. A Dan Kye álnéven az explicit tánczenei szcénában is aktív (tavaly Small Moment címen egy remek albumot is kiadó) Rakei mestere a hol elektronikus, hol nagyon is organikus hangképek generálásának. Néha hűvösen elidegenítő tónusokkal ellenpontozza a meleg, hívogató dallamvilágot, a ritmusok még elevenebbé teszik, és egyben tagolják is a jól felépített, ötletekben gazdag, de sosem túlzsúfolt szerzeményeket. Remek, képzett vokalista, orgánuma szívbe markoló, dalszövegeit több­éves terápiás múltja inspirálta, de az önmarcangolás sem húzza le a dalokat, amelyek hangulatukat tekintve pont annyira drámaiak vagy éppen nosztalgikusak, amennyit még elbír a szerkezetük. Az album csúcspontja a The Flood című tánczenei körítésbe csomagolt prog-soul darab: élmény hallgatni, ahogy fejezetről fejezetre építkezik és bontakozik ki a fináléig.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Münster egén

Több mint húsz év telt el azóta, hogy az HBO bemutatta Tom Hanks és Steven Spielberg háborús sorozatát, az elég szerencsétlen magyar fordításban Az elit alakulatként futó Band of Brotherst.