Padlásrend
Valójában két regény ez, amelyek bár nagyon eltérő technikákkal dolgoznak, csak együtt működnek igazán. Az első rész epilógusaként a kötet egy merész gondolatkísérlettel indul.
Valójában két regény ez, amelyek bár nagyon eltérő technikákkal dolgoznak, csak együtt működnek igazán. Az első rész epilógusaként a kötet egy merész gondolatkísérlettel indul.
A 81 esztendős izraeli-magyar képzőművész és író a kétezres évek elején jelentkezett első verseskötetével, majd az elmúlt bő két évtizedben gazdag költői életművet épített fel.
Alföldi Róbert rendezésében mutatták be ősszel a Radnóti Színházban a 3tél című darabját, amelyet korábban London és Zágráb mellett Tokióban is nagy sikerrel játszottak. A szerzővel történelem és politika összefüggéseiről, személyes kötődésről és az állandó kívülállóság érzéséről is beszélgettünk.
Nem könnyű lokális kötődésű történeteket vagy városi legendákat feldolgozni, különösen drámai formában.
Elsa Parra és Johanna Benaïnous tíz éve dolgoznak együtt. Mindketten fényképészek és modellek egyszerre, történeteik alkotói és szereplői. Képeiken különböző figurák bőrébe bújva mesélnek női sorsról, identitásról és közösségekről. Az alkotópáros egyik felével budapesti kiállításuk apropóján beszélgettünk.
A könyv első fele a beosztottakról szól, a munkahelyi hierarchia alacsonyabb szintjein elhelyezkedő munkavállalók rémtörténeteit olvashatjuk.
A szerző már az első ciklus Vándormadár című versében egyértelműen kijelöli, milyen belső és külső tájakra kísér.
Bár abban a Republikon Intézet panelbeszélgetésének résztvevői is egyetértettek, hogy 2024-ben az európai közösség jövője a tét, az uniós politika hatékonyságáról már megoszlanak a vélemények.
A kortárs skandináv gyerekverseket tartalmazó kötet a műfaj 16 képviselőjének költeményeiből válogat Dániától Svédországon és Norvégián át egészen Izlandig és a Feröer-szigetekig.
A rövid, ám rendkívül tömör és koncentrált kötet verseiben nyomon követhetjük, ahogy az ösztönösség fokozatosan alakul át tudatos és határozott cselekvéssé