Az elmúlt hónapok arról szóltak, hogy agresszív vagy kevésbé agresszív kampánytechnikákkal ki tudja hatékonyabban mozgósítani a választókat. Van azonban egy réteg, amelyre e trükkök nem hatottak: ők tudatosan érvénytelenül szavaztak, vagy éppenséggel bojkottálták a választást.
A "Ne vásárolj semmit!" nap tiltakozás a reklámok diktálta és társadalmi normává váló túlfogyasztás hatásai ellen. A tévhittel ellentétben nem az aszketizmus, de még csak nem is a kereskedők megszívatása a cél, hanem fogyasztói igényeink és szokásaink kritikusabb, tudatosabb kezelése.
November 9-én, este hatkor legalább száz fiatal vetette le magát a földre a Nyugati téren alvást tettetve, öt perc elteltével pedig vad "bántalmazásba" kezdtek - párnával. Ez a tömeges, mintegy tízperces alkalmi őrület volt Magyarország eddigi legnagyobb, legsikeresebb flash mobja.
Nyugat-európai országokban a házfoglalásnak kultúrája van. Nálunk stigmatizált állapot. Külföldön a házfoglalók elismert kultúrateremtők. Nálunk törvénysértő hippik. Más uniós országokban törvény védi a squattereket. Nálunk a törvény nevében lépnek föl ellenük.