Hann András

  • Hann András

Hann András cikkei

Jön a dugódíj, kell ez nekünk?

  • Hann András
Elkerülhetetlen a dugódíj bevezetése Budapesten – közölte Tarlós István mai sajtótájékoztatóján. A díj bevezetésének lehetősége három éve már borzolta a kedélyeket, akkor azt írtuk: „A valódi dugódíjnak igenis van létjogosultsága Budapesten.” Érdemes felidézni az akkor leírtakat.

Gyorshajtás a bevezető szakaszon

  • Hann András
Naponta érkeznek új hírek a január 1-jével megváltoztatott útdíjrendszerről. Hol egy útszakaszról derül ki, hogy az csak „tévedésből” került a listára, hol zúgolódó és szervezkedő kormánypárti polgármesterekről, képviselőkről hallani.

Majdnem jó

  • Hann András
Több mint egy évvel az első kormányhatározat után és két héttel a hatálybalépés előtt a magyarországi teherforgalomra vonatkozó használatarányos útdíjrendszer szinte minden részlete ismertté vált. Így az új szisztéma már összevethető a tisztán közgazdasági logika alapján felállított, ideális útdíjjal, amelyről a Magyar Narancs hasábjain korábban szó esett (lásd: Tengelyre, magyar!, Magyar Narancs, 2013. április 18.).

Tengelyre, magyar!

  • Hann András
A kormány szándékai szerint a tehergépjárművek autópályadíj-fizetése nem egy adott időszakra vonatkozna, hanem használatarányosan történne. Kérdés, hogy a kialakuló rendszer mennyiben nyugodhat szakmai alapokon (lásd erről interjúnkat Reményik Kálmánnal: Kapkodva, előkészítés nélkül zajlott, Magyar Narancs, 2013. január 24.).

Jó díj, rossz díj

  • Hann András
A múlt héten Budapesten az útdíj bevezetésének lehetősége borzolta a kedélyeket. A - helytelenül - dugódíjként is emlegetett elképzelés szerint havi tízezer forintos, matricaalapú útdíjat szedne be a főváros mindenkitől, aki egy hónapban akár csak egyszer is átlépi autóval a főváros határát.

Kövess minket: