Magyarországon szabad iskolaválasztás van. Ez azonban nem elég az üdvösséghez; ahhoz, hogy a rendszer valóban működni tudjon, és hatékony verseny alakulhasson ki az iskolák között, elengedhetetlen, hogy megbízható, megfelelő mennyiségű és főleg könnyen hozzáférhető információ álljon rendelkezésre az iskolák különböző szegmenseiről. Gondolok itt elsősorban az iskolai eredményességre, tovább-tanulási mutatókra, illetve olyan, nem kevésbé fontos adatokra, mint a hangulat, a tanulói és szülői elégedettség, a sportolási lehetőségek, illetve sporteredmények, infrastruktúra stb. Igaz ugyan, hogy egy kitartó és elszánt szülő mindezt ki tudja deríteni a már kiválasztott iskoláról, ez azonban sok idejét és energiáját veszi igénybe, ráadásul csupán akkor lehetséges, ha tudja, melyik iskolára kíváncsi. Összehasonlítható, iskolaszintű adatok alig akadnak. Egy üde kivétel az évente megjelenő középiskolai felvételi sorrend. Az alábbiakban e sorrend értelmezésével és hasznosságával, valamint haszontalanságával foglalkozom.