Lannert Judit

  • Lannert Judit

Lannert Judit cikkei

Levetni az egyenruhát

  • Lannert Judit
A szeptember közeledtével egyre inkább élesedett a kérdés világszerte: vajon hogyan indul vagy folytatódik az oktatás? Digitálisan, hagyományosan vagy valamilyen köztes formában? Érvek és ellenérvek sorolhatók mindegyik megoldás mellett a gazdaság, az egészségügy, az oktatás és a jóllét szempontjából.

Gondolkodás nélkül – Miért nem megy a magyarnak a matek?

  • Lannert Judit
Nagy port kavartak fel a PISA-felméréseken tapasztalt lesújtó magyar eredmények. A 15 éves tanulók teljesítményét mérő nemzetközi vizsgálatban (melyhez az adatfelvétel 2012-ben zajlott) Magyarország minden mért kompetenciaterületen az OECD átlaga alatt teljesített. Nagy a romlás a korábbi évekhez viszonyítva a matematika területén, az olyan modernebb kompetenciák terén pedig, mint a digitális szövegértés és problémamegoldó készség - bár nehéz elhinni és szembesülni vele - utolsók vagyunk Európában.

A tudatlanság útvesztői

  • Lannert Judit
Oktatási rendszerünk nagy változások előtt áll. Fontos lenne, hogy e változtatások alapos helyzetértékelésen alapuljanak - ám a képet makacs téveszmék homályosítják el.

Műhelytitok

  • Horn Dániel
  • Lannert Judit
A közoktatás szempontjából nemrég nagy horderejű esemény zajlott le Magyarországon. Május 31-én több százezer 4., 6., 8. és 10. évfolyamos diák írta meg immár a negyedik Országos Kompetenciamérés (OKM) tesztjeit.

Kövess minket: