Házi István

  • Házi István

Házi István cikkei

A Jukosz-ügy és a Mol: Nu, sto?

  • Házi István
Sokáig úgy tûnt, a Mol olcsón megússza azt az offenzívát, amelyet az orosz olajipari óriás, a Jukosz ellen indított a Kreml. Aztán gyûlni kezdtek a viharfelhõk.

Önkéntes egészségpénztárak: Kúrára megéri

  • Házi István
Megtakarításnak nem a legjobb választás, hedonistáknak, aktív életmódot folytatóknak és hipochondereknek azonban érdemes elgondolkodniuk az önkéntes egészségpénztári tagságon. Ha másért nem, hát azért, hogy egy bizsergetõ masszázshoz, a régóta vágyott teniszütõhöz vagy egy kiadós méregtelenítõkúrához a lista-árnál valamelyest könnyebben juthassanak hozzá.

Számvevõszéki jelentés a Nemzeti Színházról: Emlékmû

  • Házi István
A létezõ Nemzeti Színház helykiválasztását, építését és aztán magát az épületet számos kritika érte. A végeredmény, ismerve a mûtárgy genezisét (ami a pitiáner politikai bosszú és kivagyiság keverékében keresendõ), nem is lehetett más. Hogy miként történt mindez, arról immár papír is van: az Állami Számvevõszéknek a beruházás ellenõrzésérõl készült jelentése. Ebbõl újfent kiderül, hogy az alapkõletételt megelõzõen és azt követõen is "csínyek" színesítették a legnagyobb hazai posztszocialista kultúrház történetét.

Letesszük a garast

  • Házi István
A kínai piacon szír árustól euróért görögdinnyét vásárolni - globalizációs utópia helyett néhány éven belül rögvalóság, akár eme kies országban is. Persze addig temérdek szociális kiadás lefolyik még a Dunán, megérünk néhány takarékossági csomagot, és minimum egy kormányváltás is kinéz. Az euróövezethez csatlakozást követően viszont Püspökladánytól Dunkerque-ig húzódik majd a Kánaán. A közös európai fizetőeszköztől az euróhívők következetes gazdaságpolitikát és nagyobb sebességfokozatú növekedési pályát remélnek. A szkeptikusok viszont azzal riogatnak, hogy mozgó célpontot még józanon is módfelett nehéz eltalálni.

Az M7-es felújítása: Vizsgálati okság

  • Házi István
Az idő megy, de csak nem akar fizetőssé válni az ország utolsó ingyenes autópályája. Ennek ugyanis feltétele lenne, hogy végre lezáruljon a Budapestet Balatonaligával összekötő szakasz felújítása, márpedig ez egyelőre várat magára. Az M7-es kivitelezésével megbízott, a határidők miatt meglehetősen gyors tempóra kényszerülő Betonút-Vegyépszer páros életét ráadásul egy egész sor vizsgálattal keseríti az új szaktárca, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium. Nem minden ok nélkül, vélhetően.

Autósztráda-építések: Civilek a pályán

  • Házi István
Amióta a jelenlegi politikai vezetés nyíltan feltálalta egy preferált vállalkozói körnek az M3-as autópálya új, Füzesabony és Polgár közötti szakaszának építését (majd valamivel később az M7-es felújítását, a Zamárdit Balatonaligával összekötő út sztrádává szélesítését, valamint az M9-es építését a szekszárdi Duna-híddal), két fontos mondatot őröltek lankadatlanul az imamalmok. Az egyikből megtudtuk, hogy azért nem írtak ki közbeszerzési pályázatot az összességükben közel 150 milliárd forintot kitevő beruházásokra, mert így hamarabb elkészülhetnek a sztrádaszakaszok. A másik egy ígéret, hogy az építésbe elsősorban magyar tulajdonú vállalatokat vonnak be. Jelen pillanatban egyik kijelentés sem állja meg a helyét maradéktalanul.

Kövess minket: