Nyolcvan tányért tört darabokra a nő, amiért nem kapta vissza a lemondott szállása árát

  • narancs.hu
  • 2022. augusztus 15.

Bűn

Először azzal próbálkozott, hogy lenyúlta a tulaj kerékpárját. Nem jött be a terv. 

Nem kapta vissza lemondott szállásának díját, ezért először „rabul ejtette” vendéglátója kerékpárját, majd 80 tányérját zúzta apró darabokra az a 40 éves zalaszentgróti nő, aki ellen rongálás miatt nyomoztak a ceglédi rendőrök – írja a police.hu

A nő három éjszakát kettőre csökkentette, majd jelezte albertirsai szállásadójának, hogy kéri vissza a különböztet. A tulaj először beleegyezett, majd többszöri noszogatás után sem történt semmi, ami egyre inkább bosszantotta a nőt. Végül kettejük nézeteltérése 2022. május 3-án délelőttre odáig fajult, hogy a nő szobájába zárta a tulajdonos kerékpárját és közölte, addig nem adja vissza, amíg meg nem kapja pénzét.

A férfi nem engedett, hajlandóságot sem mutatott a vita rendezésére, a nőnél – elmondása szerint – ekkor elpattant a cérna. Elégedetlenségének és dühének látványosabban adott hangot, tányérokat kezdett földhöz vagdosni. Ripityára törte az udvaron, majd miután célját nem érte el, a raktárban folytatta. Mire végzett, egy halom szemét lett 80 tányérból, 6 üvegpohárból és 10 csészéből. A kárt 87.100 forintban jelölte meg a tulajdonos.

 
 
Forrás: Police.hu
 

Az asszony nem vitatta tettét, ám azt tagadta, hogy bűncselekményt követett el. Állítása szerint nem a károkozás volt a célja, hanem az, valamilyen formában rákényszerítse szállásadóját járandósága visszafizetésére, mert anélkül nem tudott volna hazautazni.

A Ceglédi Rendőrkapitányság Vizsgálati Osztálya a rongálás vétségének megalapozott gyanúja miatt ellene folytatott nyomozást befejezte, az iratokat átadta az ügyészségnek.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.