A kardvívó Márton Anna győzelemmel kezdte az olimpiát

  • narancs.hu
  • 2024. július 29.

Sport

Mutatjuk, hogy ma kiknek drukkolhatunk.

Hétfőn is viszonylag nagy magyar részvétellel folytatódott a párizsi olimpia, az úszóknál pedig már éremre is volt esély.

Reggel 9-kor a venezuelai Paredes Torres ellen, a 64-es táblán kezdte meg a küzdelmeket a világbajnok, három éve Tokióban sérülten is a legjobb négy közé jutó kardvívó, Márton Anna. Az asszót némi meglepetésre a venezuelai kezdte jobban, de Márton hamar kezébe vette az irányítást. A vége felé volt még egy néhány tusos megingása, de végül összekapta magát, és összességében magabiztos, 15:10-es győzelemmel kezdte az olimpiát – számol be a Telex.

A magyarok hétfői programja a párizsi olimpián:

BOKSZ (Észak-párizsi Aréna):

12.20: férfi 63,5 kg, nyolcaddöntő, Kovács Richárd-Harry Garside (ausztrál).

KÉZILABDA (Dél-párizsi 6-os Aréna):

21.00: Magyarország-Argentína, férfi csoportmérkőzés, B csoport.

LOVASSPORT (Versailles-i kastély):

11.00: lovastusa egyéni verseny – díjugratás (Kaizinger Balázs).

ÚSZÁS (Paris La Défense Aréna):

11.00: előfutamok – női 400 m vegyes (Jackl Vivien), férfi 800 m gyors (Sárkány Zalán),20.30: elődöntők, döntők – női 400 m vegyes (Jackl Vivien?).

VÍVÁS (Nagy Palota/Grand Palais):

 

9.00: női kard 64-es tábla (Márton Anna – 9.00),10.25: női kard 32-es tábla (Szűcs Luca – 11.15, Pusztai Liza – 11.15), negyeddöntőig,12.05: férfi tőr egyéni 32-es tábla (Dósa Dániel – 13.05) a negyeddöntőig.

VÍZILABDA (Vizes Központ):

20.05: Magyarország-Kanada női csoportmérkőzés, A csoport.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.