Bori Erzsébet

  • Bori Erzsébet

Bori Erzsébet cikkei

Nem tudják, de teszik

  • Bori Erzsébet
Aki a változatosság kedvéért karácsonyi nyomasztásra vágyik, ne is menjen tovább: itt van egy jó kis cseh sorozat.

Főtéma az inferno

  • Bori Erzsébet
Van-e értelme a tényfeltáró újságírásnak a post-truth korszakban, amelyben minden állítás hitelteleníthető egy fake news minősítéssel, legalábbis saját táboron belül? Többek között erre keresi a választ ez a filmválogatás.

A tizennegyedik törzs

  • Bori Erzsébet
Az etiópiai falasákkal – a díjak özönét nyert Életvonatot rendező – Radu Mihăileanu szintén nagy sikerű 2005-ös filmje, az Élj és boldogulj! ismertette meg a nagyvilágot.

A rendszer kötőanyaga: a hazug­ság­áradat, ami a pofánkba csap

  • Bori Erzsébet
Színtiszta horror az első rész. Élőhalottakkal, a minden sarkon ott ólálkodó, de láthatatlan szörnyekkel, néhány emberi segítőjükkel és rengeteg, többnyire mit sem sejtő áldozattal, akikkel szemben a néző persze mindent tud. Az HBO sorozatának legborzalmasabb erénye a valósághűség, hiszen nem kételkedhetünk abban, hogy mindez megtörtént, és (egy-egy abszurd mozzanattól, filmes meseelemtől eltekintve) igaz.

„A szellemek várhatnak, de a háború nem”

  • Bori Erzsébet
Az idei fesztivált egy magyar rendező munkája nyitja meg. A Kilenc hónap háború című magyar–ukrán–orosz koprodukcióban készült 71 perces dokumentumfilm egy kárpátaljai magyar fiatalember, a 24 éves Jani útját követi – az otthontól a behívón át egészen a frontig – az ukrán–orosz háborúban. Ha úgy nézzük, háborús látlelet, ha meg úgy, akkor fejlődésregény, de inkább egyszerre mind a kettő.

Kövess minket: