Artner Sisso

  • Artner Sisso

Artner Sisso cikkei

Babaház 2.0

  • Artner Sisso
Szalontay Tünde, a több független társulattal sikeresen dolgozó színésznő jó pár éve készül arra, hogy elmesélje a saját történetét. Azt a krimiszerűen fordulatos és fájdalmas örökbefogadási sztorit, amelyet épp a személyessége miatt nehéz úgy színpadra tenni, hogy az anyagból ne csupán egy érzelmes etűd, hanem érzékenyítő és ugyanakkor felszabadító hatású előadás szülessen.

Nem rock and roll

  • Artner Sisso

Hód Adrienn másodszor dolgozott koreográfusként a brémai Unusual Symptoms társulattal; első közös munkájuk két éve a Coexist volt, annak a társadalmi párbeszédre késztető koreografikus megközelítésnek a szellemében, amellyel Hód az elmúlt bő tíz évben a saját társulatával a sokféle társadalmi presszió testekre gyakorolt hatását vizsgálta. A koreográfus személyes történeteket „mesélve” kereste a (fel)szabadulás lehetőségeit.

Az érdekes Vazul

  • Artner Sisso

Horváth Csaba rendező és koreográfus fizikai színházában nem szokatlan dolog, hogy élő zenére mozdulnak az extra táncos adottságokkal bíró színészek, miként az sem, hogy olyan szerzőket adaptálnak a saját expresszív színházi világukra, akiknek kiválasztása legalábbis nem magától értetődő. 

„Hogyan viselkedik a magyar”

  • Artner Sisso

A szabadkai Kosztolányi Dezső Színház az alapítása óta elmúlt 21 évében a posztjugoszláv és a kelet-európai régió fontos színházi műhelyévé vált. A színház alapítóját a nemzeti színjátszásról és legújabb előadásáról kérdeztük.

Kövess minket: