Film

„Még nem bűn”  

Egy belga férfi perzsának mondja magát, hogy túlélje a náci tranzittábort, ám ezek után egy olyan nyelvre – a fárszira – kell oktatnia egy magas rangú nácit, amelyet nem beszél. A Perzsa nyelvleckéknek a 2020-as Berlinalén volt a premierje – a rendezővel a helyszínen beszélgettünk.

Federico és a szellemek

Nagy emberek nem ússzák meg a kerek évfordulós visszaemlékezést a valódi nagyságuknak csak morzsáiból szemezgető utókor részéről.

  • TPP
  • 2021.06.09 21:00

„A varázsló megértéséhez”

Az Amerikában született fordító, tolmács, filmkritikus Marco Ferreri „tiszta őrületéről” forgatta első dokumentumfilmjét. A Magyarországon forgalomba hozott portréfilmje, a Fellini – A lélek festője metafizikai megvilágításba helyezi a maestro életművét. Anselma Dell’Oliot kérdeztük.
  • Szentgyörgyi Rita
  • 2021.06.09 21:00

Lisey története

Stephen King 2006-os regényének adaptációjában minden adott, hogy remek sorozat legyen.

  • Bacsadi Zsófia
  • 2021.06.09 20:55

Mortal Kombat 

Az élet tele van olyan dolgokkal, amelyeket nem nagyon értünk, de nem is érdekelnek minket annyira, hogy utánajárjunk: miért van tele békeidőben a mozinaptár blőd francia vígjátékokkal? Hogyan tudott a Barátok közt évtizedekig tartani?

  • SzSz
  • 2021.06.09 20:55

A nagy visszatérők

Az a vicc megvan, hogy az Oscar-díjas Robert De Niro, az Oscar-díjas Morgan Freeman és a nemkülönben Oscar-díjas Tommy Lee Jones együtt játszanak egy lóval, és a kipróbált hátas, amelynek egy jelölése sincsen, mindegyiküket lejátssza?

  • - kg -
  • 2021.06.09 20:55

Kiosztották a 9. Friss Hús díjait

A magyar versenyben a Pannónia dicsérete és a Reduction, a nemzetközi filmek közül pedig a fiatal török szerelmespár balul elsülő légyottja nyert.

  • narancs.hu
  • 2021.06.03 20:10

Lassú menekülés

„Vissza a természetbe!” – adta ki a jelszót Rousseau a 18. században – majd 1986-os filmjében Peter Weir bemutatta mindennek antitézisét: nem a civilizáció rontotta meg az embert, hanem maga az ember hordozza magában a romlást.

  • SzSz
  • 2021.06.02 21:00

Egyensúly

Generációjának talán legegyedibb hangú filmese, Kocsis Ágnes tíz év után jelentkezik új munkával. Első két filmjével igen magasra tette a lécet, a Friss levegő (2006) és a Pál Adrienn (2010) is kényelmetlenül ismerős hétköznapiságból bontott ki az emberi létezés alapparamétereire vonatkozó, egyetemes érvényű állításokat.

  • TPP
  • 2021.06.02 21:00