A Karácsony-kampány és a stáb titkai: így jött össze a győzelem

Belpol

Beépültünk Karácsony stábjába, hogy belülről kövessük a kampányt. Ízelítő a friss Magyar Narancsban megjelent terjedelmes, de izgalmas riportból.

„A jelölt”, ahogy maguk között Karácsonyt nevezték stábjának tagjai, majdnem mindennap megjelent a reggel 8 órási értekezleteken, ahogyan a központi kampánystáb legfontosabb tagjai is: volt újságírók, kommunikációs szakemberek, programkoordinátorok, politológusok, elemzők. Ők ültek reggelente kimerülten, de lelkesen a szórólaphegyek, Karácsony Gergely-es sárga kabátok, kávésbögrék között arról vitatkozva, hogy mi legyen a következő lépés.

A központi kampánystáb 15-20 emberből állt, főként olyanokból, akik a Párbeszédnél dolgoznak, de többen érkeztek kívülről is. Munkájukat két kampányfőnök fűzte össze: Dorosz Dávid, egykori LMP-s képviselő, aki később a Párbeszédbe is követte Karácsonyt. Később kissé eltávolodott a magyar politikai élettől, élt az Egyesült Államokban és céget alapított, majd miután idén januárban kiszállt az üzleti életből, csatlakozott Karácsony csapatához.

A másik kampányfőnök Gál J. Zoltán volt újságíró volt, aki 2002–2008 között az MSZP képviselője volt, egy időben Medgyessy Péter és Gyurcsány Ferenc miniszterelnökök legszűkebb stábjához is tartozott, majd 2010 és 2017 között a Vasárnapi Hírek főszerkesztője lett. Ő már a tavalyi országgyűlési választások kampányában is együtt dolgozott Karácsonnyal. „Megmondtam neki, hogy csak akkor tudok segíteni, ha beledöglik. Így is lett, rengeteget dolgozott, de megcsinálta” – mesélte Gál, aki a stratégia és a kommunikáció irányítása mellett a szövegekkel és a hosszabb beszédekkel is foglalkozott. Mint Karácsony elmondta, soha senki más szövegét nem tudta eddig elmondani, csak azt, amit saját maga írt; Gál az első, akivel ez a fajta összhang megvan.

Precíz targetálás

Precíz targetálás

Fotó: MTI/Kovács Tamás

 

A csapathoz tartozott továbbá Murányi András, a Népszabadság volt főszerkesztője, aki 2018 októbere óta a Párbeszéd kommunikációs igazgatói posztját is betölti. Ő egy 12 fős csapatot irányított operatív menedzserként: volt, aki a rendezvényekért felelt, volt, aki a szövegekért, volt videós, több sajtómunkatárs és négy fő, aki a közösségi médiafelületekkel foglalkozott.

Ibolya Tamás, aki korábban Dániában diplomataként, majd a dán új baloldali párt kötelékében dolgozott a kampány krónikása lett; Balogh Samu várostervező pedig a program megírásáért felelt. Róna Dániel politológus a közvélemény-kutatások kielemzéséért felelt, a Republikon Intézet több munkatársa pedig stratégiai és politikai tanácsadói szerepben vettek részt a központi kampánystáb munkájában.

A nagyjából 160-165 milliós költségvetésből összehozott kampányban több olyan kampánytechnikát alkalmaztak, amit eddig az ellenzék még nem.

Arról, hogyan érintette őket Kálmán Olga előválasztási indulása, hogyan tudták megtartani Karácsony "szomszédfiú" imidzsét és hogyan tudtak igazodni az egyre durvuló kampányhoz, vagy arról, hogy szerintük mi az az egy dolog, amiben Karácsony hasonlít Orbánhoz, a csütörtökön megjelenő Magyar Narancsban olvashatnak bővebben.

A lapra itt lehet előfizetni:

Magyar Narancs

Nagyon sokat hoz! Fizessen elő, és ajándékba parádés kedvezményeket nyújtó Magyar Narancs olvasókártyát küldünk! Részletek Előfizetés-vásárlásáról azonnal e-mailes visszaigazolást küldünk Önnek. Ajánlatunk csak belföldi előfizetés esetén érvényes. Külföldi kézbesítési cím esetén lapunkat megrendelheti a hirlapelofizetes [at] posta [dot] hu e-mail címen. A Magyar Narancs digitális változata olvasható okostelefonon, tableten, személyi számítógépen, és a vasalón is dolgozunk!

Figyelmébe ajánljuk