Lengyelek, magyarok, észtek és egy kamu nyomozás - tovább bonyolódik a brüsszeli ügy

  • narancs.hu
  • 2020. december 3.

Belpol

Közben Szájer József a soproni díszpolgári címéről is lemondott.

Amióta a Szájer-botrány kirobbant, David Manzheley, a brüsszeli szexparti vezetője egymás után adja az interjúkat nemzetközi lapoknak, újabb és újabb információkat kiszivárogtatva. Bár a belga férfi korábban arról beszélt, nem tudta, hogy Szájer József az Európai Parlament képviselője, egy szerda este megjelent interjúban - ahogy azt korábban már megírtuk - úgy nyilatkozott, hogy rendszeresen megfordultak a bulijain magyar és lengyel kormánypárti politikusok. A lengyel onet.pl-nek azt mondta Manzheley, hogy ukrán, francia, német, holland, luxemburgi, svájci és spanyol politikusok is jártak már a szexpartijain.

A leggyakoribb vendégek azonban a lengyelek és a magyarok.

A lapnak azt is elmondta Manzheley, hogy az általa szervezett szexpartikon a kormányzó keresztény-konzervatív lengyel Jog és Igazságosság két politikusa is megfordult már, de a nevüket nem akarta elárulni. Mint az onet.pl írja, Manzheley állításait egyelőre nem tudják alátámasztani, ugyanakkor az már bizonyítást nyert, hogy Szájer József magyar politikus, valamint egy észt EP-képviselő is ott volt a hétvégi rendezvényén.

Ugyanitt tett említést arról, hogy

összesen kilenc fideszes EP-képviselő fordult már meg nála.

Időközben megjelent egy hír arról, hogy David Manzheley valójában egy körözött lengyel bűnöző, de ezt a férfi cáfolta, és a 444-nek azt nyilatkozta, hogy „azért próbálkozhatnak ilyennel a lengyelek, mert a lengyel Igazságügyi minisztérium egyik jobboldali vezetője is a törzsvendége, ami kínos a helyi kormánypártnak”.

Időközben Farkas Ciprián, Sopron polgármestere a Facebookon-írta meg, hogy

Szájer József lemondott a díszpolgári címéről.

„Szájer József levélben hozta tudomásunkra, hogy lemond Sopron városától kapott díszpolgári címéről. A döntését tudomásul vettük és elfogadtuk. Az erről szóló határozat a veszélyhelyzet miatt polgármesteri hatáskörben született meg.” – írta Farkas.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.