Kiss Annamária

  • Kiss Annamária

Kiss Annamária cikkei

Füst Milán: Boldogtalanok

Bodó Viktor a hagyományos színjátszás keretein belül vitte színre ezt a sokszor feldolgozott drámát, bizonyítva, hogy nem kell feltétlenül kísérleti koncepciókban gondolkodni ahhoz, hogy modern előadást kapjunk.

Szobáról szobára

Hat színész hat különböző helyszínen mesél Anyeginről, a darab tehát hatféle (!) változatban nézhető meg attól függően, milyen színű karszalagot kapunk az elején. De már az első alkalommal megkapja a néző azt az élményt, amit az alkotók a kísérletezésükkel, vélhetően, alapcélként kitűztek.

Vass Szandi: Saját [?] szoba

Virginia Woolf azonos című műve és egyéb szövegei felhasználásával, illetve a személyisége által inspirálva írta a darabot Vass, aki már előző darabjával, az Emese álmával is a női egyenjogúság problematikáját boncolgatta.

Sz. M. K.

A szocializmusból örökölt, ma is létező szülői munkaközösség intézményét Bora Levente rendező egy groteszkre vett revübe ágyazta.

Carlo Goldoni: Egy nyár

A szerző egyik késői munkájából, a nosztalgikus hangulatú, szinte szomorú Nyaralás-trilógiából Török Tamara fordítása alapján készített kétfelvonásos komédiát Ascher Tamás rendező.

Mari a Covidban

A groteszkre vett darabban Kucsera Viktória (Kárpáti Barbara) magyar–történelem szakos tanár a Covid-járvány alatt a színjátszó csoportjával ír drámát a díva életéről.

Kosztolányi

Bálint András 43 év után ismét Kosztolányi előtt tiszteleg költői estjével, de szemben a Boldog, szomorú dallal, ezúttal szinte minden anekdota, vers, fénykép, napló- és filmrészlet a megidézett halálához visz egyre közelebb.

Világok harca

Eva (Szitás Barbara) visszavonultan élő érett szépasszony, akit csak látszólag elégít ki, hogy a közeli botanikus kertbe jár virágokat festeni, a szíve mélyén férfitársaságra vágyik.

Kövess minket: