Dead of Winter
Minnesotában járunk, jobbára a Lake Hilda jegén, a tó valszeg kitalált, pont ott tán nincs Hilda-tó, de úgyis Finnországban forgatták a filmet, az ezerből egy meg nyilván elmegy Hildának.
Minnesotában járunk, jobbára a Lake Hilda jegén, a tó valszeg kitalált, pont ott tán nincs Hilda-tó, de úgyis Finnországban forgatták a filmet, az ezerből egy meg nyilván elmegy Hildának.
Az elveszett lányok állomása konkrétan a perpignani vasútállomás, mely Salvador Dalí szerint a világ közepe, vagy valami ilyesmi.
Valahol Delaware megyében járunk, mondjuk, Philadelphia Zsámbéki-medencéjében, szép a táj.
Az ezredforduló környékén járunk Baszkföldön, a spanyol–francia határ mindkét oldalán, és üldözzük az ETA (Euskadi ta Askatasuna, Baszkföld és Szabadság) terrorszervezetet.
A skandináv krimi áruvédjegyével felcímkézett művek általában kortárs közegben játszódnak.
A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.
A díszletek állnak, a szépiaszűrőket sem csomagolták el, a Peaky Blinders (Birmingham bandája) alkotóinak még nem akarózik száz évad után sem hazamenni – a dicsőségről már lekéstek, a gyalázat még ráér.
A múlt század hatvanas éveire annyira legalábbis rendeződni látszottak a dolgok Amerikában, hogy filmkészítők szórakoztatási csoportja a homlokára csaphasson.
Az eddig tévésorozatokat és rövidfilmeket rendező Victoria Musiedlak szép és csendes filmje az odavetettségről szól.
Vagy Vadászok a közelben – mindkét cím szerepel a platformon, de ennek nincs jelentősége.