Visszhang: tévésorozat

Elveszett lányok állomása

  • - ts -
  • 2025. október 29.

Visszhang

Az elveszett lányok állomása konkrétan a perpignani vasútállomás, mely Salvador Dalí szerint a világ közepe, vagy valami ilyesmi.

Aki szereti Dalít, talán nem pont az efféle bölcsességeiért szereti. (Akkor miért?)

A világ e közepéről eltűnik egy lány, s még egy, a közelében pedig megcsonkított lányok holttestét találják. A helyi rendőrség nagy erőkkel veti magát a hajszába… A hatrészes sorozat különös vallomással kezdi minden epizódját: a bűn valós, a bűnüldözés fikció. Ők persze szebben mondják, amikor a nyomozásról, a magánéleti szálakról és párbeszédekről beszélnek – ti. azok lennének kitaláltak. Nos, a fene tudja, az Elveszett lányok állomása ugyanis a reménytelenség s a kudarc belátásának fázisokra bontott filmműve: állóképek a becsavarodásról. Akar persze minden más is lenni, hol több, hol kevesebb sikerrel, korrajz elsősorban (a kilencvenes évek közepéről indulunk egy több mint húsz éven át húzódó történetben, amelynek nem a végén oldódnak meg a dolgok; már ha). Párhuzamosan fejlődésregény is szeretne lenni, a kezdő rendőrnő hogyan találja meg a helyét egy ellenséges, kényszeredetten férfias világban, vagy épp hogyan törik bele. Míg ez megy, a gyilkos kiléte másodlagossá válik, csak valami, amire rá lehet fogni a létkudarcot. A reménytelenség őrjítő voltát ugyan többször (általában monológban) hangsúlyozza a mű, de a rendezés jobbára a színészek jellemábrázoló erejére bízza a megjelenítését, így olykor akár egy-egy beállításon belül is egyenetlenné válik az egész, bár még úgy is van benne dráma.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.