Lemez

Paramore: After Laughter

  • Lang Ádám
  • 2017. július 8.

Zene

Hazugság lenne azzal kezdeni, hogy soha az életben nem hallgattam volna Paramore-t, ha most nem teszi elém valaki ezt a lemezt. Ha egy kicsit később vagyok fiatal, és a Green Dayjel meg a Blink-182-val nem maxolom ki a poppunk vonalat 2007-re, lehet, hogy elkapott volna, és nem gondolnám azt, hogy a Grammy-díj és a slágerek ellenére is ez csak egy középszerű zenekar. Most azonban többfelől is azt lehetett olvasni, hogy a narancssárga helyett most szőkére festett hajú Hayley Williams énekesnőből, Taylor York gitárosból és a hét év szünet után visszatérő Zac Farro dobosból álló bandának sikerült úgy újragondolnia magát, hogy az a világ fájdalmát igazán megélő tiniken túl is érdekelhet valakit.

Pedig ez történt. Az önmarcangoló szövegeket ugyan megtartották, ám az ezekhez közhelyesen illeszkedő emo/poppunkot lecserélték szintipopra, new wave-re, diszkóra, de még afrobeates hatások is kimutathatóak. A lemez első három száma (Hard Times, Rose-Colored Boy, Told You So) akkorát szól, hogy simán számolni lehet velük majd az év végi listáknál, és ez manapság nem kis dolog. Igaz, hogy a bombaerős nyitány után kicsit leül a lemez, van régi időket idéző power ballada (Fake Happy), egy amúgy szép, de kevéssé illeszkedő akusztikus darab (26), és persze további, az első háromnál egy szinttel gyengébb, de azért elég jól táncolható számokkal. Úgy tűnik, a Paramore-nak sikerült korábbi önmagát nem megtagadva felnőnie, ilyet sem látunk túl gyakran.

FueledByRamen, 2017

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

A krétafelkelés

Valaki feljelentette Michal M.-et – az eset nem nálunk, hanem a távoli és egzotikus Szlovákiában történt. Nálunk ilyesmi nem fordulhat elő.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.