Lemez

Paramore: After Laughter

  • Lang Ádám
  • 2017. július 8.

Zene

Hazugság lenne azzal kezdeni, hogy soha az életben nem hallgattam volna Paramore-t, ha most nem teszi elém valaki ezt a lemezt. Ha egy kicsit később vagyok fiatal, és a Green Dayjel meg a Blink-182-val nem maxolom ki a poppunk vonalat 2007-re, lehet, hogy elkapott volna, és nem gondolnám azt, hogy a Grammy-díj és a slágerek ellenére is ez csak egy középszerű zenekar. Most azonban többfelől is azt lehetett olvasni, hogy a narancssárga helyett most szőkére festett hajú Hayley Williams énekesnőből, Taylor York gitárosból és a hét év szünet után visszatérő Zac Farro dobosból álló bandának sikerült úgy újragondolnia magát, hogy az a világ fájdalmát igazán megélő tiniken túl is érdekelhet valakit.

Pedig ez történt. Az önmarcangoló szövegeket ugyan megtartották, ám az ezekhez közhelyesen illeszkedő emo/poppunkot lecserélték szintipopra, new wave-re, diszkóra, de még afrobeates hatások is kimutathatóak. A lemez első három száma (Hard Times, Rose-Colored Boy, Told You So) akkorát szól, hogy simán számolni lehet velük majd az év végi listáknál, és ez manapság nem kis dolog. Igaz, hogy a bombaerős nyitány után kicsit leül a lemez, van régi időket idéző power ballada (Fake Happy), egy amúgy szép, de kevéssé illeszkedő akusztikus darab (26), és persze további, az első háromnál egy szinttel gyengébb, de azért elég jól táncolható számokkal. Úgy tűnik, a Paramore-nak sikerült korábbi önmagát nem megtagadva felnőnie, ilyet sem látunk túl gyakran.

FueledByRamen, 2017

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.