Lemez

Paramore: After Laughter

  • Lang Ádám
  • 2017. július 8.

Zene

Hazugság lenne azzal kezdeni, hogy soha az életben nem hallgattam volna Paramore-t, ha most nem teszi elém valaki ezt a lemezt. Ha egy kicsit később vagyok fiatal, és a Green Dayjel meg a Blink-182-val nem maxolom ki a poppunk vonalat 2007-re, lehet, hogy elkapott volna, és nem gondolnám azt, hogy a Grammy-díj és a slágerek ellenére is ez csak egy középszerű zenekar. Most azonban többfelől is azt lehetett olvasni, hogy a narancssárga helyett most szőkére festett hajú Hayley Williams énekesnőből, Taylor York gitárosból és a hét év szünet után visszatérő Zac Farro dobosból álló bandának sikerült úgy újragondolnia magát, hogy az a világ fájdalmát igazán megélő tiniken túl is érdekelhet valakit.

Pedig ez történt. Az önmarcangoló szövegeket ugyan megtartották, ám az ezekhez közhelyesen illeszkedő emo/poppunkot lecserélték szintipopra, new wave-re, diszkóra, de még afrobeates hatások is kimutathatóak. A lemez első három száma (Hard Times, Rose-Colored Boy, Told You So) akkorát szól, hogy simán számolni lehet velük majd az év végi listáknál, és ez manapság nem kis dolog. Igaz, hogy a bombaerős nyitány után kicsit leül a lemez, van régi időket idéző power ballada (Fake Happy), egy amúgy szép, de kevéssé illeszkedő akusztikus darab (26), és persze további, az első háromnál egy szinttel gyengébb, de azért elég jól táncolható számokkal. Úgy tűnik, a Paramore-nak sikerült korábbi önmagát nem megtagadva felnőnie, ilyet sem látunk túl gyakran.

FueledByRamen, 2017

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.