Kétlépcsős azonosítást vezet be az ELTE a Neptunhoz

  • narancs.hu
  • 2023. július 28.

Belpol

Miután áprilisban több egyetem diákjai is furcsa üzeneteket kaptak a hallgatói információs rendszerben.

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) július végétől – a hazai felsőoktatási intézmények közül elsőként – bevezeti a kétfaktoros azonosítást a Neptun-rendszerbe való belépéshez. Az ELTE közleménye szerint az idén áprilisban történt, több hazai egyetemet érintő informatikai biztonsági incidensre reagálva fejlesztették ki a kétfaktoros azonosítást a Neptun alkalmazáshoz. 

Az egyetem hallgatói ezentúl a hagyományos jelszót kiegészítő időalapú, egyszer használatos jelszóval (Time-based One-Time Password – TOTP) léphetnek be a Neptunba okostelefonjuk segítségével. Tartalék megoldásként – például arra az esetre, ha valakinek lemerült a telefonja – e-mailben továbbított egyszer használatos belépési jelszót is kérhetnek a hallgatók. Az ELTE bízik abban, hogy a kétfaktoros azonosítással biztonságosabbá válik a hallgatói információs rendszer használata.

A Telex felidézte, áprilisban több egyetem diákjai is érdekes üzeneteket kaptak a Neptun rendszerén keresztül. Valaki például éppen a lap nevében küldött furcsa, esetenként trágár szövegeket diákoknak. Az ELTE mellett a Budapesti Corvinus Egyetem és az Óbudai Egyetem hallgatói is érintettek voltak az ügyben.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.