„Ezt is megéltük! A Déli körvasút kivitelezője, a V-Híd Zrt. megzsarolta a projekt megrendelőjét, a magyar államot!” – írja Lázár János építésügyi és közlekedési miniszter a Facebookon.
Mint Lázár fogalmaz, a Déli körvasút, 337 milliárd forintból megvalósuló fejlesztése egyszerre európai, országos, fővárosi és nemzetgazdasági érdek, de nem épülhet úgy, hogy közben ellehetetleníti a környéken élők életét. Az ott élők nyugalma ugyanis emberi jog, amit azonban semmibe akar venni a kivitelező.
„A helyiek korábban azt kérték tőlem és én arra tettem ígéretet, hogy az éjszaka és hétvégén nem zúgnak majd a gépek, tilos lesz a munka. Nem a magam nevében: a kormány, a magyar állam nevében adtam a szavamat. Nincs az a vállalkozó, se kicsi, se nagy, se jó vagy még jobb kapcsolatokkal rendelkező, aki ennek az ígéretnek a megszegésére bírhatja a kormányt.
Márpedig a V-Híd most azzal fenyegetőzik, hogy figyelmen kívül hagyja ezt a megállapodást, önkényesen visszatér a hétvégi és éjszakai munkavégzéshez, szembe megy a kormánnyal, mint megrendelővel.
Szerinte a szerződés alapján ehhez joga van, különben nem tud határidőre teljesíteni. Csakhogy a kivitelező nem az ott élők nyugalma érdekében hozott korlátozások miatt van csúszásban, hanem a saját hibájából. "Tetszettek volna gyorsabban, olcsóbban és jobban dolgozni!” – írja a miniszter.
Lázár szerint a Déli körvasút megépül, a hétvégi és éjszakai munkavégzés tilalma megmarad. „A kivitelező V-Hídnak pedig azt ajánlom, hogy a jövőbeli sikeres együttműködés reményében jól gondolja meg, hogy valóban perrel fenyegetni és zsarolni kívánja-e a megrendelőt. Azt a magyar államot, amely csak a tavalyi évben annyi vasútépítési munkával bízta meg, amelyből 59 milliárd forintos rekord profitra tehetett szert, amelyet osztalékként az utolsó forintig ki is vettek a cégből. A zsarolásnak nem engedünk!”
A V-Híd Zrt. Magyarország leggazdagabb emberének, Orbán Viktor miniszterelnök gyerekkori jóbarátjának, Mészáros Lőrincnek az érdekeltségébe tartozó építőipari vállalkozás. Lázár kiemelt fontosságúnak tartja a beruházást, de ezzel nem mindenki ért egyet.