Karácsony Gergely épp csak bejelentette, hogy indul az ellenzék miniszterelnök-jelölti előválasztásán, a Fidesz máris lejárató kampányt indított ellene a közösségi médiában.
A Népszava cikke szerint ráadásul milliókért: a pár ezer forintos hirdetések világában milliókat költöttek napok alatt ellenzéki politikusok lejáratására, írják.
A hirdetések és Facebook-videók, amelyek lényege nagyjából az volt, hogy Karácsony Gergelyt Gyurcsány és/vagy Soros embereként tüntesse fel, gyakorlatilag ugyanazt a technikát alkalmazzák, amelyeket a Fidesz 2012 és 2014 között már Bajnai Gordonnal szemben bevetett.
A Facebook hivatalos nyilvántartása szerint május 15-e óta a Fidesz kétszer is kiemelte pénzért a videót: eddig 1,45 milliót költve rá.
Összesen hét nap alatt pedig közel 7 millió forintot költött reklámra a közösségi médiában a kormánypárt.
Hozzáteszik, hgy ez a felületen kiemelkedően nagy összegnek számít, hiszen gyakorlatilag a Facebookon már pár tízezer forintért jelentős tömeget lehet elérni. Emellett ez ahhoz képest is nagy összeg, hogy a fideszes politikusok posztjainak kiemelésére általában 10-15 ezret szokott költeni a párt. A közösségi oldal statisztikáiból az is kiderül, hogy a film eddig több mint egymilliószor jelent meg, elsősorban pedig a fővárosi és a Pest megyei lakosságot érték el, ahol a felmérések szerint a Fidesz rosszul áll.