Nem tette közzé az Origo Cseh Katalin helyreigazítását, mivel ők nem szerkesztenek Origo nevű nyomtatott sajtóterméket

  • narancs.hu
  • 2020.01.08 13:53

Fekete Lyuk

Legalábbis ezzel próbáltak védekezni a bíróságon. Nem jártak sikerrel.

Pert vesztett az Origo Cseh Katalinnal, a Momentum EP-képviselője ellen: hamisan állították, hogy párt egyik alapító tajga családi vállalkozásán keresztül hamisított számlákat a párt részére. A 444.hu birtokába jutott ítéletből kiderül, hogy az ügy azért került bíróságra, mert a Momentum hiába szólította fel a lapot, hogy tegyenek ki helyreigazítást a még májusban megjelent cikkhez, a kérésüket viszont figyelmen kívül hagyták.

Azon ma már senki nem lepődik meg, hogy az Origo nem tudta az állítását bizonyítani. Viszont az meglehetősen mulatságos, hogy mivel próbálta meg indokolni a portál, hogy miért nem tesz eleget a helyreigazításnak.

Döntésüket azzal magyarázták, hogy Cseh Katalin levelét nem az origo.hu-nak, hanem az Origo nyomtatott sajtónak címezte, így hát ők azt nem tudták teljesíteni a kérését, ugyanis nem szerkesztenek ilyen terméket.

Az első- és másodfokú bíróság megállapította, hogy pontosan megjelölt és beazonosítható volt a cikk, az érvelés nem állja meg a helyét, így 18 ezer forint plusz perköltség, valamint a Magyar Állam részére 48 ezer forintos fellebezési illeték megfizetésére kötelezte a portált.

Neked ajánljuk