Nem tette közzé az Origo Cseh Katalin helyreigazítását, mivel ők nem szerkesztenek Origo nevű nyomtatott sajtóterméket

  • narancs.hu
  • 2020. január 8.

Fekete Lyuk

Legalábbis ezzel próbáltak védekezni a bíróságon. Nem jártak sikerrel.

Pert vesztett az Origo Cseh Katalinnal, a Momentum EP-képviselője ellen: hamisan állították, hogy párt egyik alapító tajga családi vállalkozásán keresztül hamisított számlákat a párt részére. A 444.hu birtokába jutott ítéletből kiderül, hogy az ügy azért került bíróságra, mert a Momentum hiába szólította fel a lapot, hogy tegyenek ki helyreigazítást a még májusban megjelent cikkhez, a kérésüket viszont figyelmen kívül hagyták.

Azon ma már senki nem lepődik meg, hogy az Origo nem tudta az állítását bizonyítani. Viszont az meglehetősen mulatságos, hogy mivel próbálta meg indokolni a portál, hogy miért nem tesz eleget a helyreigazításnak.

Döntésüket azzal magyarázták, hogy Cseh Katalin levelét nem az origo.hu-nak, hanem az Origo nyomtatott sajtónak címezte, így hát ők azt nem tudták teljesíteni a kérését, ugyanis nem szerkesztenek ilyen terméket.

Az első- és másodfokú bíróság megállapította, hogy pontosan megjelölt és beazonosítható volt a cikk, az érvelés nem állja meg a helyét, így 18 ezer forint plusz perköltség, valamint a Magyar Állam részére 48 ezer forintos fellebezési illeték megfizetésére kötelezte a portált.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.