Nem tette közzé az Origo Cseh Katalin helyreigazítását, mivel ők nem szerkesztenek Origo nevű nyomtatott sajtóterméket

  • narancs.hu
  • 2020. január 8.

Fekete Lyuk

Legalábbis ezzel próbáltak védekezni a bíróságon. Nem jártak sikerrel.

Pert vesztett az Origo Cseh Katalinnal, a Momentum EP-képviselője ellen: hamisan állították, hogy párt egyik alapító tajga családi vállalkozásán keresztül hamisított számlákat a párt részére. A 444.hu birtokába jutott ítéletből kiderül, hogy az ügy azért került bíróságra, mert a Momentum hiába szólította fel a lapot, hogy tegyenek ki helyreigazítást a még májusban megjelent cikkhez, a kérésüket viszont figyelmen kívül hagyták.

Azon ma már senki nem lepődik meg, hogy az Origo nem tudta az állítását bizonyítani. Viszont az meglehetősen mulatságos, hogy mivel próbálta meg indokolni a portál, hogy miért nem tesz eleget a helyreigazításnak.

Döntésüket azzal magyarázták, hogy Cseh Katalin levelét nem az origo.hu-nak, hanem az Origo nyomtatott sajtónak címezte, így hát ők azt nem tudták teljesíteni a kérését, ugyanis nem szerkesztenek ilyen terméket.

Az első- és másodfokú bíróság megállapította, hogy pontosan megjelölt és beazonosítható volt a cikk, az érvelés nem állja meg a helyét, így 18 ezer forint plusz perköltség, valamint a Magyar Állam részére 48 ezer forintos fellebezési illeték megfizetésére kötelezte a portált.

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.